Aktualności


Wywiad z zespołem Forgotten Hope 2 przeprowadzony przez ekipe ModDB. Rzucający nieco światła na rozwój modyfikacji, oraz uchylający nieco rąbka tajemnicy co możemy się spodziewać zobaczyć w najnowszej wersji 2.15. Specjalnie dla czytelników serwisu bf.pl przetłumaczony na język polski. Zapraszam do lektury.



ModDB: Kim są Ci utalentowani ludzie stojący za Forgotten Hope 2? Opowiedz nam trochę o zespole.

Forgotten Hope 2: Forgotten Hope składa się z ludzi z całego świata, z różnych środowisk. W przeciwieństwie do tego w co wierzy wiele osób, jedynie garść pracuje, lub pracowała w przemyśle gier komputerowych. Większość ma "zwyczajne" zajęcia, takie jak dziennikarz, stolarz, programista, archeolog czy maszynista jeżeli wymienić kilku. Niektórzy całkiem niedawno dołączyli, kiedy inni są z modem od 2002. Naszym wspólnym mianownikiem jest pasja dla Drugiej Wojny Światowej i wieloosobowa rozgrywka, połączonych rodzajów wojsk jaką oferuje seria Battlefield.


Strzał w dziesiątkę!


ModDB: Jednym z celów FH 2 jest dostarczenie realistycznego, jak i jednocześnie ekscytującej rozgrywki dla graczy. Połączenie tych dwóch elementów może być trudne. Jak sądzisz, czy osiągnęliście to, co pozwoli FH2 wyróżniać się pośród innych modów?

FH2: Jednym z powodów dlaczego wydanie FH2 zajęło dużo czasu, było to że w gruncie rzeczy musieliśmy zamienić całą zawartość (gry) zręcznościowej, strzelanki na współczesnym polu walki, na realistyczny materiał o Drugiej Wojnie Światowej. Cechy które były podstawowe dla współczesnego pola walki, mogą być nieinteresujące lub użyteczne dla 2 WŚ. Zatem zasadniczo musieliśmy przebudować, lub stworzyć wszystko od nowa. Teraz czujemy że stoimy bardzo pewnie, ponieważ nasz mod różni się tak fundamentalnie od oryginalnego BF2, tak że możemy zaoferować coś nowego i ekscytującego, czym nie mogą się pochwalić wszystkie inne mody. Niektóre możliwości jak duże okręty wojenne są bardzo trudne do zrealizowania, ale mamy nadzieje że w przyszłości i ta cześć będzie wdrożona do modyfikacji.

ModDB: W przeszłości modyfikacje musiały zmienić engine gry na inny z powodu ograniczeń silnika, oraz niemożności wdrożenia pożądanych przez nich możliwości do ich projektu. Czy używanie silnika BF2 było w ogóle problem dla zespołu?

FH2: Nie sadzimy by zmiana silnika gry na inny mogła nam wiele pomóc. BF2 choć ma wiele wad, jest w ciąż najlepszym silnikiem do tego co chcemy zrobić: wielką modyfikacje o całościowych działaniach wojennych z rozległymi krajobrazami i wielką różnorodnością pojazdów w różnym otoczeniu. Również w przeszłości pokonywaliśmy trudności techniczne, jak wadliwe shadery w patchu 1.3 i zamierzamy kontynuować to również w przyszłości.

ModDB: Niezależnie od oczywistego polepszenia grafiki po przeniesieniu modyfikacji z Battlefield 1942 do Battlefield 2, jak tworzenie pod engine BF2 miało wpływ na ogólną rozgrywkę w FH2?

FH2: Dla FH2 chcieliśmy przenieść projekt na wyższy poziom. Nowe możliwości jak squady, commander i VoIP zmusiły nas do przemyślenia rozgrywki. Generalnie mapy zostały dostosowane tak że jest bardzo trudne dla atakującego wygranie, jeżeli nie użyje wszystkich tych nowych opcji gry zespołowej.


Po lewej FH1 - po prawej FH2


ModDB: Z waszych najnowszych doniesień, jest oczywiste że zespół ciężko pracuje nad zbliżającym się patchem 2.15. Rozumiem że Tygrys jest już w grze, jak również niektóre niemieckie i włoskie bronie. Jakie są główne zmiany/dodatki których możemy się spodziewać zobaczyć w nadchodzącym wydaniu?

FH2: Poza wprowadzeniem Armii Włoskiej i Tygrysa, pracujemy nad nowym systemem HUD, który będzie lepiej pasował do Drugowojennego shotera niż standardowa „róża komunikatów” BF2. Przedstawiliśmy również kit kotwicy z liną [grappling hook znany z dodatku SF - przyp. autora] na mapie „Giarabub”, aby stworzyć możliwość dla prawdziwych ataków w stylu LRDG (Pustynnej grupy dalekiego zasięgu).

Aby sprawdzić i powstrzymać niektóre z problemów ze stabilnością, testujemy mapy aby być pewnym że są mniejszym obciążeniem w użyciu pamięci i mamy nadzieje że to rozwiąże problemy które mają niektórzy ludzie. Jeden z naszych modelerów pracuje nad optymalizacją modeli kolizji dla wielu obiektów statycznych dla Afryki, aby poprawić płynność rozgrywki.

Czołg Grant ma poważnie osłabione działo w poprzednim patchu, co doprowadziło Brytyjczyków do trudności na kilku mapach. W tej wersji Grant będzie miał właściwie działo, a co za tym idzie potężniejsze. W pierwszej wersji, został błędnie wyposażony w działo M3, zaś w drugiej w działo M1 – teraz będzie miał właściwe działo M2. Niezależnie od tego mamy dwie nowe mapy, które skupiać się będą bardziej na walce piechoty, niż pojazdów jak w poprzedniej wersji. Mamy także kilka pojazdów-niespodzianek, które jak mamy nadzieje będą w nadchodzącym patchu.



StuG oczekuje na swą ofiarę


ModDB: Rzeczą którą osobiście kocham w FH2 jest animacja, oraz wyraźny i ostry dźwięk broni. Czy będzie jakiś postęp w tych obszarach w nadchodzącym wydaniu?

FH2: W następnym wydaniu będziemy mieć kilka usprawnień dźwięków dla dział i granatów. Będzie tam także kilka nowych animacji dla włoskich broni.

ModDB: Nie chciałbym za bardzo wybiegać w przyszłość, ale czy mógłbyś rzucić jakieś światło na wydanie nowego teatru działań (wersja 2.2) kiedy będzie już wydany 2.15? Podaliście że będą tam nowe mapy, bronie, pojazdy etc. Możesz nam zdradzić jakieś informacje?

FH2: Został wykonany pewien postęp w naszej Normandzkiej kampanii, zarówno w dziale map, jak i modeli co będziecie mogli zobaczyć nadchodzących wiadomościach. Aczkolwiek nie możemy obiecać daty wydania w tym momencie, czy chociaż podać przybliżonego oszacowania, niestety.

ModDB: Upewnienie się że modyfikacja jest zbalansowana jest jednym z głównych czynników w sukcesie moda, lub gry tego rodzaju. FH2 jest historycznie poprawna, czy było dla was wyzwaniem przez cały proces tworzenia (mam tu na myśli między aktualizacjami), dostarczenie nowych i ekscytujących możliwości z jednoczesnym zachowaniem ich zrównoważenia dla możliwie najlepszej rozgrywki?

FH2: Jest zdecydowanie trudniej zbalnsować modyfikacje taką jak FH2, gdzie bronie będą tak potężne jak były w rzeczywistości. To oznacza że nigdy nie możemy mieć „lustrzanego” balansu jak w BF2, gdzie obie strony miały taką samą liczbę, jednakowo silnych broni. Staramy się to zrekompensować w budowie map, wyposażeniu kitów i systemach limitowania bardziej dominujących broni. Jednakże nigdy nie pójdziemy na kompromis, w którym Sherman może łatwo zdjąć Tygrysa tylko dla tego niektórzy ludzie odkryli że jest to trudno to zrobić zgodnie z zasadami naszej modyfikacji. Jesteśmy o tyle szczęśliwi, że mamy wielu utalentowanych programistów w naszym zespole – oraz ambitny zespół testowy – więc wdrażanie nowych możliwości często nie jest problemem. Mamy także wystarczająco duży zespół artystów i programiści mogą skoncentrować się na swojej części i bez dodatkowej pracy w obszarach które nie są ich specjalnością. Właśnie dlatego możemy zaprezentować nowe aktualizacje prawie co tydzień.


Tygrys rusza do ataku


ModDB: Niedawno zespół ogłosił turniej w czwartą rocznice [organizowany przez 130th Panzer Lehr – przyp. autora] dla FH2, rzucając trochę światła na wyczynową stronę FH2, która jest fantastyczna. Co zauważyłem w modyfikacjach jest to, że posiadanie oparcia w społeczności, zwłaszcza w zawierającej wyczynowych graczy, jest kluczowe. Na końcu drogi możesz mieć perfekcyjne dopracowany mod, ale jeżeli nie ma wystarczająco dużej liczby graczy online do bitwy, to jest rzeczywiście zawód. Jak wy jako zespół utrzymujecie społeczność razem z twórcami?

FH2: Staramy się czytać i komunikować z naszymi członkami tak bardzo jak to możliwe na naszym publicznym forum. Co więcej staramy się pokazywać nasz postęp w pracach tak bardzo jak tylko możemy w cotygodniowych aktualizacjach. To z pewnością może być poprawione w takich obszarach jak wspieranie wielkich turniejów i fanów tworzących mapy. Wiemy jak 16 osobowe mapy są ważne dla klanów i zrobiliśmy jedną dla prawie każdej mapy wydanej dla FH2. Staraliśmy się upewnić, że każda z nich jest dobrze wyważona.

ModDB: To jest prawdopodobnie najstraszniejsze pytanie dla twórców, ale czy jest już ustalona data wydania poprawki 2.15?

FH2: Niestety nie możemy dziś podać ustalonej daty. Aczkolwiek rozpoczęliśmy już beta testy i naszym celem jest wydanie jej przed, lub w okolicach wydania nowej poprawki dla BF2.

ModDB: Dziękuje Ci bardzo za poświęcony czas, czy jest jeszcze coś jeszcze co chciałbyś dodać?

FH2: Chcielibyśmy podziękować ModDB.com, serwisom informacyjnym BF2, World at War, Forgotten Honor i najważniejsze naszym fanom za ich ogromne wsparcie – bez was bylibyśmy niczym. Poczekajcie chwile na wersje 2.15, nie jest już tak daleko!


Normandia

Komentarze

[01] vottar
16:33 19-08-2008
0
Dobre tłumaczenie, dobra robota ; )

na ostatnim zdjęciu jest niewidzialny czołg, przypatrzcie się ; >
[02] Uapa
23:50 19-08-2008
0
Świetna robota!

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!