Aktualności
Na stronie autora projektu Heightmap Editor ukazała się najnowsza wersja jego programu oznaczona numerkiem 1.1. Nazwa może wskazywać iż jest to tylko edytor heightmap, ale możliwości edytora są o wiele większe. Po zrobieniu heightmapy można umieścić na niej tekturę, obiekty itp. Wydaje mi się, iż ten oto screen w dużym stopniu pokazuje możliwości programu.
Do uruchomienia programu potrzebny jest DirectX 9, .NET Framework i Manager DirectX
Heightmap Editor 1.1
Microsoft .NET Framework
Microsoft Manager DirectX
Do uruchomienia programu potrzebny jest DirectX 9, .NET Framework i Manager DirectX
Heightmap Editor 1.1
Microsoft .NET Framework
Microsoft Manager DirectX
Okazało się ze lista zmian którą przedstawiło EA nie jest pełna. Jak na razie wiadomo że razem z tym patchem pojawił się nowy plik w katalogu Mods\bf1942\Settings i nosi nazwę "AliasedCommands.con". Jeżeli nadal nie wiesz do czego może on służyć i co zawiera to poniżej przedstawiam najciekawsze wpisy:
Dla gracza:
alias lp game.listplayers
alias lm game.listmaps
alias forgivetk game.TKForgive
alias punishtk game.TKPunish
alias fps console.showfps
alias hud game.usehud
alias name game.changePlayerName
alias kick game.voteKickPlayer
Dla admina:
alias nm admin.runnextlevel
alias rm admin.restartmap
alias banlist admin.listBannedAddresses
alias clearbans admin.clearbanlist
alias pause admin.togglegamepause
alias unpause admin.togglegamepause
alias tkban admin.banPlayerOnTKKick
alias tklimit admin.nrOfTKToKick
alias bantime admin.banTime
alias adminkick admin.kickplayer
alias ban admin.banplayer
alias message admin.servermessage
alias speak game.sayall
alias say game.sayall
Dzięki tym wpisom gracz będzie mógł np.: zmienić nicka komendą "name" zamiast "game.changePlayerName". Wyżej wymienione aliasy to tylko krótka lista tego, co można znaleść w pliku "Mods\bf1942\Settings AliasedCommands.con".
Dla gracza:
alias lp game.listplayers
alias lm game.listmaps
alias forgivetk game.TKForgive
alias punishtk game.TKPunish
alias fps console.showfps
alias hud game.usehud
alias name game.changePlayerName
alias kick game.voteKickPlayer
Dla admina:
alias nm admin.runnextlevel
alias rm admin.restartmap
alias banlist admin.listBannedAddresses
alias clearbans admin.clearbanlist
alias pause admin.togglegamepause
alias unpause admin.togglegamepause
alias tkban admin.banPlayerOnTKKick
alias tklimit admin.nrOfTKToKick
alias bantime admin.banTime
alias adminkick admin.kickplayer
alias ban admin.banplayer
alias message admin.servermessage
alias speak game.sayall
alias say game.sayall
Dzięki tym wpisom gracz będzie mógł np.: zmienić nicka komendą "name" zamiast "game.changePlayerName". Wyżej wymienione aliasy to tylko krótka lista tego, co można znaleść w pliku "Mods\bf1942\Settings AliasedCommands.con".
Niespodziewanie pojawił się świeżutki patch do Battlefield 1942 wersja 1.31. Tak więc nie pozostaje nic tylko pobierać i czekać na szybką aktualizację serwerów do wyższej wersji.
Oto lista zmian:
Poprawki serwera:
- Poprawienie błędu, który wywalał serwer po zmianie mapy
- Domyślne hasło na zdalnego administratora zostało usunięte ze względów bezpieczeństwa
- Zmieniono system kolizji ( poprawi to błąd występujący miedzy innymi na mapie "Coral Sea" )
Poprawki klienta:
- Wyłączona możliwość widzenia graczy przez ściany: tzw wallhack ( Opisywaliśmy temat tutaj )
Poprawki dźwięku:
- Zmieniono dużo parametrów dotyczących dźwięku. Jeżeli nadal będą występować problemy z dźwiękiem pomocny będzie opublikowany poradnik ( Jutro na Battlefield1942.pl w wersji polskiej )
Klient (47 MB)
Battlefield1942.pl #1
Battlefield1942.pl #2
EA Europe
FileShack
3D Gamers
FragZone
Fileplanet
Serwer dla Windows (75 MB)
Battlefield1942.pl #1
Battlefield1942.pl #2
FileShack
3D Gamers
Fileplanet
Oto lista zmian:
Poprawki serwera:
- Poprawienie błędu, który wywalał serwer po zmianie mapy
- Domyślne hasło na zdalnego administratora zostało usunięte ze względów bezpieczeństwa
- Zmieniono system kolizji ( poprawi to błąd występujący miedzy innymi na mapie "Coral Sea" )
Poprawki klienta:
- Wyłączona możliwość widzenia graczy przez ściany: tzw wallhack ( Opisywaliśmy temat tutaj )
Poprawki dźwięku:
- Zmieniono dużo parametrów dotyczących dźwięku. Jeżeli nadal będą występować problemy z dźwiękiem pomocny będzie opublikowany poradnik ( Jutro na Battlefield1942.pl w wersji polskiej )
Klient (47 MB)
Battlefield1942.pl #1
Battlefield1942.pl #2
EA Europe
FileShack
3D Gamers
FragZone
Fileplanet
Serwer dla Windows (75 MB)
Battlefield1942.pl #1
Battlefield1942.pl #2
FileShack
3D Gamers
Fileplanet
Na stronie DICE znalazłem ciekawe info. Rozpisują się tam o dalszej współpracy z EA, wygląda na to, że będą robić kolejną grę. Jednak nas najbardziej zainteresuje to, że pod koniec roku 2003 prawdopodobnie możemy spodziewać się kolejnego dodatku do Battlefield. Niestety niewiele więcej mogę powiedzieć, bo mój szwedzki jest fatalny
Najśmieszniejsze jest chyba to, że wkrótce cały BF'owy świat zacznie zapewne dyskutować o nowym dodatku, a my w Polsce....tak, my nie mamy jeszcze Road to Rome i nikt nie wie tak naprawdę, czy i kiedy go będziemy mieć . "Informatorzy" donoszą, że być może dzisiaj lub we wtorek, ale jak to z zapowiedziami bywa, to my już wiemy...
Najśmieszniejsze jest chyba to, że wkrótce cały BF'owy świat zacznie zapewne dyskutować o nowym dodatku, a my w Polsce....tak, my nie mamy jeszcze Road to Rome i nikt nie wie tak naprawdę, czy i kiedy go będziemy mieć . "Informatorzy" donoszą, że być może dzisiaj lub we wtorek, ale jak to z zapowiedziami bywa, to my już wiemy...
I znowu nocne pustki na polskich serwerach zaowocowały wynalezieniem screena
Ten pan na fotce chyba się pomylił
To tak na złapanie dobrego humoru dziś, 7 marca 2003!
Źródło: bf42.com
Ten pan na fotce chyba się pomylił
To tak na złapanie dobrego humoru dziś, 7 marca 2003!
Źródło: bf42.com
Długo odwlekałem napisanie tego newsa, bo niestety Polska nie odnosiła sukcesów w Open Cup’ie. Zacznę więc od początku żeby nadrobić zaległości.
W Open Cupie startowały 3 polskie klany: DAK, SPQR i ONZ. Od samego początku żadnemu nie szło za dobrze. W pewnym momencie okazało się ze klan DAK wycofał się z Open Cup’a. Powodem były problemy podczas organizacji meczy i brak odpowiednich serwerów. Kolejne mecze pozostałych klanów nie przynosiły wygranych. Lecz dzisiaj można powiedzieć, że zły los się odwrócił. Po wyrównanej i zaciętej walce klan ONZ wygrywa klanówke z niemieckim klanem UC wynikiem 527:400. Kolejne relacja ( już na bieżąco ) z Open Cup’a w niedzielę wieczorem po meczu klanu SPQR.
W Open Cupie startowały 3 polskie klany: DAK, SPQR i ONZ. Od samego początku żadnemu nie szło za dobrze. W pewnym momencie okazało się ze klan DAK wycofał się z Open Cup’a. Powodem były problemy podczas organizacji meczy i brak odpowiednich serwerów. Kolejne mecze pozostałych klanów nie przynosiły wygranych. Lecz dzisiaj można powiedzieć, że zły los się odwrócił. Po wyrównanej i zaciętej walce klan ONZ wygrywa klanówke z niemieckim klanem UC wynikiem 527:400. Kolejne relacja ( już na bieżąco ) z Open Cup’a w niedzielę wieczorem po meczu klanu SPQR.
Wczoraj w godzinach wieczornych został uruchomiony pierwszy polski portal na temat E-sportu. Jak to się ma do tematu Battlefield 1942 nie muszę tłumaczyć. Jesteśmy częścią wielkiej rodziny gier multiplayer, jednak autorzy strony chyba zapomnieli o naszej grze, ponieważ nie ma o niej najmniejszej wzmianki, nawet na forum. Czas pokaże czy autorzy strony zauważą scenę Battlefield, która w Polsce z dnia na dzień powiększa się. Zapraszam na www.esports.pl.
Kolejna custom'owa mapa, "Battle of Caen" Rzecz dzieje się w Zachodniej Europie, we Francji. Celem jest przejęcie miasta Caen. Mapa jest całkiem spora, jest kilka mostów. Instalacja polega na rozpakowaniu pliku do folderu .../Battlefield1942/Mods/bf1942/Archives/bf1942/levels. Autor mapy Kiosk (fajny nick ) napisał, że rozgrywka oparta jest na historycznych wydarzeniach. Testowałem lokalnie, na razie bugów nie widać. Ogólnie ładne tereny, rzeka, sporo drzew i górek. Ciekawa mapa
Linki do plików #1 oraz #2
Linki do plików #1 oraz #2
Kangur (dzięki) podesłał nam takie info:
Mała notka wyjaśniająca duuuuże problemy, których niektórzy z Was mogli wczoraj doświadczyć, korzystający z All Seeing Eye.
Pojawił się nowy update do All Seeing Eye, w którym został zmieniony protokół zapytań z obowiązującego do tej pory standardu gamespy na oryginalny ASE (All Seeing Eye). W konsekwencji zostały wyeliminowane problemy związane ze śledzeniem swoich kumpli (Buddy tracker) a także rozbieżności w podawanych informacjach o graczach. Poza tym odświeżanie listy serwerów powinno odbywać się dwukrotnie szybciej niż dotychczas.
To dobre wiadomości... No a teraz pora na te złe...
Trzeba ponownie pododawać swoich kumpli i serwery wrzucone do "ulubionych". Ponadto niektóre serwery mogły założyć czapkę niewidkę i zniknąć. Obecnie All Seeing Eye korzysta z innych portów zapytań niż w przeszłości. Niektórzy niedoinformowani administratorzy po prostu nie pootwierali dostępu dla tych nowych portów w swoich firewallach. Tak więc jeśli Wasz ulubiony serwer wygląda jakby sobie gdzieś poszedł, to dajcie znać adminom, że All Seeing Eye wymaga otwartego gameportu +123, (domyślny 14690 dla BF-a) Serwery wykorzystujące stare protokoły są jeszcze przez jakiś czas dostępne w zakładce "Battlefield 1942 old".
I tym optymistycznym akcentem życzę miłego wysyłania maili.
Mała notka wyjaśniająca duuuuże problemy, których niektórzy z Was mogli wczoraj doświadczyć, korzystający z All Seeing Eye.
Pojawił się nowy update do All Seeing Eye, w którym został zmieniony protokół zapytań z obowiązującego do tej pory standardu gamespy na oryginalny ASE (All Seeing Eye). W konsekwencji zostały wyeliminowane problemy związane ze śledzeniem swoich kumpli (Buddy tracker) a także rozbieżności w podawanych informacjach o graczach. Poza tym odświeżanie listy serwerów powinno odbywać się dwukrotnie szybciej niż dotychczas.
To dobre wiadomości... No a teraz pora na te złe...
Trzeba ponownie pododawać swoich kumpli i serwery wrzucone do "ulubionych". Ponadto niektóre serwery mogły założyć czapkę niewidkę i zniknąć. Obecnie All Seeing Eye korzysta z innych portów zapytań niż w przeszłości. Niektórzy niedoinformowani administratorzy po prostu nie pootwierali dostępu dla tych nowych portów w swoich firewallach. Tak więc jeśli Wasz ulubiony serwer wygląda jakby sobie gdzieś poszedł, to dajcie znać adminom, że All Seeing Eye wymaga otwartego gameportu +123, (domyślny 14690 dla BF-a) Serwery wykorzystujące stare protokoły są jeszcze przez jakiś czas dostępne w zakładce "Battlefield 1942 old".
I tym optymistycznym akcentem życzę miłego wysyłania maili.
Nadal trwa zima, więc z tej okazji kilka zimowych kamuflarzy do battlefield 1942. Poniżej screeny i linki do zassania.
Źródło: www.bf1942files.com
Źródło: www.bf1942files.com
Ostatnio wysyp naprawdę ciekawych map. Tym razem A bridge too far stworzona przez Lighteye. Nieco podobna do OMG, ale znajdziemy tu więcej sprzętu. Z doniesień wynika, że mapa jest świetna.
Link do pliku (ok. 9MB) tutaj
Link do pliku (ok. 9MB) tutaj