Aktualności
W USA od dzisiaj można już zakupić Battlefield 1942. Od Polskiego wydawcy uzyskaliśmy dokładniejsze informacje odnośnie premiery. Gra ukaże się u nas dopiero około 26 września.
Serwis xgr zrecenzował Battlefield'a. Ocena końcowa to 98%, oraz pieczęć uznania. Artykuł koncentruje się na kampanii dotyczącej Europy Wschodniej. Znajdziemy tam screenshot'y z map Berlin, Charków, Kursk i Stalingrad oraz krótki ich opis. Po lekturze, z niecierpliwoscią czekam na mapy rozgrywajace się w scenerii miejskiej. Recenzje można znaleźć tutaj
Zachodni serwis TeamWarfare.com ogłosił, że zajmie się prowadzeniem ligi Battlefield. Aktualnie na stronach serwisu możemy znaleźć zasady na jakich będą rozgrywane mecze.
Podstawowe założenia rozgrywki:
Typ gry: Conquest
Liczba map: 3 ( 2 pierwsze wygrane kończą mecz )
Liczba drużyn: 2
Liczba graczy w drużynie: 12
Liczba 'biletów': Domyślnie dla mapy
Limit czasowy: 30 minut
Friendly Fire: włączony
Auto balansowanie drużyn: wyłączone
Kick Back: wyłączone
Mapa: losowo
Wybór stron na mapie: losowo
Pełny spis zasad znajdziecie tutaj
Podstawowe założenia rozgrywki:
Typ gry: Conquest
Liczba map: 3 ( 2 pierwsze wygrane kończą mecz )
Liczba drużyn: 2
Liczba graczy w drużynie: 12
Liczba 'biletów': Domyślnie dla mapy
Limit czasowy: 30 minut
Friendly Fire: włączony
Auto balansowanie drużyn: wyłączone
Kick Back: wyłączone
Mapa: losowo
Wybór stron na mapie: losowo
Pełny spis zasad znajdziecie tutaj
Czytając artykuł w serwisie Ign.com możemy przekonać się, że Battlefield to nie tylko gra FPP. Autorzy wspomnianego artykułu urządzają sobie wyścigi samochodowe jeepami, łodziami a nawet testują podstawowe założenia fizyki. W artykule znajdziemy opisy ww. konkurencji a także 6 filmików. Szczerze zachęcam do obejrzenia filmów z testów fizyki gry .
W sieci pojawiły się 2 wywiady z twórcami Battlefield 1942. W pierwszym redaktor serwisu ShackNews rozmawiał z asystentem producenta Jamilem Dawsari. Z wywiadu dowiemy się między innymi, jakie mapy, bronie i jednostki będą w pełnej wersji gry. Oto fragmenty wywiadu:
Drugi wywiad przeprowadził serwis gamer.hr z głównym grafikiem Battlefield 1942.
Oto fragmenty:
Wywiady można znaleźć tutaj:
Wywiad ShackNews
Wywiad Gamers.hr
- Shack: Komunikacja głosowa powoli staje się standardem w grach. Czy pełna wersja Battlefield 1942 będzie posiadała taki mechanizm?
- Jamil: W grze niema żadnego mechanizmu tego typu. Z informacji, które dostajemy od graczy wynika, że z powodzeniem można korzystać podczas grania np.: z Rogera Wilco.
- Shack: Czy macie zamiar zrobić serwer dla linuxa?
- Jamil: Tak. Zostało nam jedynie dokładnie przetestować serwer. Wyjdzie on trochę później niż sama gra, ponieważ jest bardzo rozbudowany.
Drugi wywiad przeprowadził serwis gamer.hr z głównym grafikiem Battlefield 1942.
Oto fragmenty:
- Gamer.hr: Mapa "Wake Island" na której możemy grać w Multiplayer Demo jest ogromna. Czy wszystkie mapy w grze są tak duże jak ta?
- Stefan: W pełnej wersji są mapy większe i mniejsze. Największe to 4x4 kilometry, najmniejsze 1x1. "Wake Island" jest pośrodku.
Wywiady można znaleźć tutaj:
Wywiad ShackNews
Wywiad Gamers.hr
Uruchomiliśmy nrazie testowo server Battlefield 1942. Oto krótkie info o serwerze:
Nazwa: www.battlefield1942.pl
IP: 156.17.98.2
Hasło: pl
Maksymalna ilość graczy: 16
Czas działania: 24h
Łącze: 10mb
Sprzęt: Duron 1ghz, 512mb ram, win2k
Nazwa: www.battlefield1942.pl
IP: 156.17.98.2
Hasło: pl
Maksymalna ilość graczy: 16
Czas działania: 24h
Łącze: 10mb
Sprzęt: Duron 1ghz, 512mb ram, win2k
W stanach gra ukaże się 14 września, w Niemczech 20. Z tego co nam powiedział przedstawiciel Cenegi Poland wynika, że w Polsce gra powinna się ukazać w podobnym terminie co u naszych zachodnich sąsiadów.
Wyszedł patch 1.1, mozna go ściągnąć z stąd. Oto lista zmian:
POPRAWKI SERWERA
POPRAWKI KLIENTA
POPRAWKI SERWERA
- Ulepszona stabilność serwera.
- Usunięty błąd który powodował pokazanie wiadomości o tym że serwer jest pełny, podczas gdy tak nie było.
- Serwery uruchomione z gry, teraz używaja ustawień z 'dedicated server tool' jeżeli nie ma tych ustawień w menu.
- Servery LAN nie sa reportowane do master serwera Gamespy.
- Limitowanie pasma teraz działa z dedykowanego serwera.
POPRAWKI KLIENTA
- Wsparcie dla All Seeing Eye (przeglądarka serwerów).
- Usunięty problem z odświerzaniem zablokowanym na 60 hz pod Win2k i Win XP. Pod innymi wersjami Windows jeszcze są problemy. Szczegóły w readme.txt.
- Usunięty błąd który powodował że skrzynki z amunicja i szafki medyczne nie działały od czasu do czasu.
- Znacznie szybsza przeglądarka serwerów.
- Dodana ikona reprezentująca serwery dedykowane.
- Dodana ikona reprezentująca serwery zabezpieczone hasłem.
- Dodana ikona reprezentująca status CPU serwera, mowiąca o tym czy serwer nadąrza z przeliczaniem graczy. (Zależne tylko od procesora, nie od łącza)
- Dodana informacja o procesorze w przeglądarce serwerów, pod zakładką server info>rules.
- Mówiony tekst ma teraz inny kolor, przez co lepiej go widać.
- Wersja serwera teraz będzie pokazywana poprawnie, w zakładce server info> rules.
- Poprawiona stabilność przeglądarki na win 98.
- Poprawiona możliwość zatapiania Jeep'ów i Kubelwagen'ów w ziemie. (Niestety nie dokoća - MaCiel)
- Poprawione wyłączanie kamery obserwatora.
Jak podaje www.bf42.com premiera Battlefield 1942 może się opóźnić z powodu swastyki wystepujacej w grze. A jak wiadomo Niemcy bardzo są na tym punkcie wyczuleni - więc EA postanowilo zmienic flage w grze nie tylko w niemczech, ale i na całym świecie.
EA i DICE dostarczy dedykowany server jako plik do ściągnięcia (postawienie servera nie będzie wymagało posiadania gry), ktory bedzie dzialal pod systemami Win98/ME/2K/XP, będzie on dostępny przed premierą gry. Co do wersji linuxowej nie znamy jeszcze szczegółów, ale podobno sprawa serwera dla tego systemu wygląda dobrze..
Battlefield 1942 jest juz od pewnego czasu w tłoczni, na zachodzie gra ukaże sie 10 września. Miejmy nadzieje ze polska premiera odbędzie się niewiele później.