Aktualności
US Intervention to najnowszy na „rynku” MOD. Jego fabuła rozpoczyna się w Zatoce Perskiej w, 1991r. Ale kogo to obchodzi? Nikt przecież nie interesuje się fabułą, lecz grą. Wiele osób jeszcze przed wydaniem v0.1 ochrzciło go czarnym koniem Moddingu. Screeny serwowane przez twórców prezentowały się bardzo dobrze. Tak, więc poprzeczka postawiona wysoko, nawet bardzo. Czy podołano oczekiwaniom? Mam nadzieję, że poznacie odpowiedź na to pytanie po przeczytaniu poniższej recenzji.
Po pobraniu ponad 800MB i pomyślnej instalacji dobrałem się do gry. Intro mnie niestety rozczarowało, ale, że mam w zwyczaju usuwać filmiki to się tym nie przejąłem.
Pierwsze, co rzuca się w oczy to nowe mapy. Dokładnie to siedem nowych map. Wśród nich znajdziemy mapy terenowe jak i mapki miejskie. Wszystkie mapy jednak toczą się w „piaskowej” atmosferze, cóż taka fabuła, ale kto powiedział, że wszędzie muszą być lasy? Mapki prezentują się bardzo dobrze. Symetryczna budowa powoduje, że nie dochodzi do zatrzymania gry jak ma to miejsce na przykład przy Hotelu na Strike At Karkand. Mapy terenowe są na tyle duże, że jedynie przy wersjach 16 osobowych opłaca się poruszać pieszo. To akurat nie problem, bowiem na większości map pojazdów nie brakuje.
Dodano zupełnie nowe typy pojazdów jak i przerobiono stare. Tak oto możemy polatać słynnym Apachem oraz Hindem czy też pojeździć kilkoma typami jeepów i transporterów. Do dyspozycji wersja z karabinem lub rakietami ziemia-powietrze. W razie potrzeby znajdzie się i model z zamontowanym działem przeciwpancernym. Tu pewna ciekawostka. Lotnictwo zostało wyposażone w światełka, które zapalają się, co chwilę w czasie lotu. Tak więc helikopter czy samolot mrugnie do nas…a potem nas zabije ;] Kolejnym detalem są nowe dźwięki klaksonów jeepach. Nie dość, że mamy zwykłe „Beep” to w kilku modelach możemy posłuchać radia. Wyobraźcie sobie rajd na bazę wroga w towarzystwie melodii „Don't Worry, Be Happy” Przypomina się Battlefield Vietnam? Takie detale niby nic nie znaczą, ale cieszą. Miło również wiedzieć, że takie dodatki są możliwe. Już nie mogę się doczekać lotu Black Hawkiem w rytmie na przykład „We Are The Champions”
Pojazdy znane z Battlefield 2 mają nową oprawę graficzną. Przeszły również kilka modyfikacji. Czołgi wyposażono w dwa rodzaje amunicji. Pociski SABOT przeznaczone są do niszczenia mocno opancerzonych pojazdów. Na całą resztę wystarczą HEAT. Pojawiła się możliwość przybliżenia jak w karabinach snajperskich. Pomaga to prowadzić walkę na duże dystanse. Zwłaszcza, iż zmieniono balistykę pocisków. Nie latają już ciągle prosto, więc przy starciach na większych dystansach należy dobrze celować. Sporej przeróbce uległo również uzbrojenie helikopterów. Strzelec stracił swoje sterowane rakiety. Zamiast tego jego działko ma możliwość przybliżenia. Cieszyć się mogą piloci, bo zwiększono ilość rakiet oraz dodano naprowadzane rakiety powietrze-ziemia. Wystarczy, więc namierzyć wrogi pojazd, odpalić rakietę i frag nasz. Brzmi groźnie? Nie koniecznie.
Również piechota dostała kilka nowych zabawek. Wyobraźcie sobie, że teoretycznie każdy może biegać z rakietnicą ziemia-powietrze. Wystarczy tylko wybrać inżyniera i możemy rozpocząć pościg za wrogim lotnictwem. Znane z podstawki wyrzutnie zastąpiono konwencjonalnym RPG. W pozostałych broniach dokonano zmian. Ich zakres obejmuje głównie celność, obrażenia, gdzieniegdzie pojemność magazynka no i dźwięki.
W świecie modów ustalane są jak widać pewne standardy, bowiem tak jak w już wydanych modach tak i w USI ograniczono możliwości commandera. Nie posiada już SCANu ani UAV co mnie osobiście bardzo cieszy.
Zmiany zmianami, ale jaki jest ich rezultat? Wzmocnienie helikopterów przy dodaniu do wyposażenia przenośnych stingerów to dobry pomysł. Piloci, choć posiadają spory arsenał muszą ciągle uważać i nie mogą sobie pozwolić na beztroskę. A zapewniam, że chcieliby sobie poszaleć, bo gdy na ziemi walczy około 40 pojazdów to aż żal wracać do bazy po amunicję. Wyobraźcie sobie bitwę gdzie po każdej ze stron walczy po 10 czołgów do tego blisko drugie tyle różnego typu APC. To coś, czego nie zobaczymy w Battlefield2. Rozczarowały mnie trochę zmiany w uzbrojeniu piechoty. Dokładniej to rozrzut broni, który sprawia, że w starciach często decyduje ślepy traf aniżeli umiejętności. Dziwna jest zwłaszcza celność snajperek. A właściwie to jej brak. Podczas walki snajperów wraz z oponentem wystrzeliliśmy kilka magazynków i mimo to nie było zwycięzcy. Na szczęście pozostałe bronie, choć mniej celne niż się przyzwyczailiśmy to nie w takim stopniu. Może to celowe zagranie mające na celu wyeliminowanie snajperów z rozgrywki. Jak wiadomo większość osób dostaje wysypki na samo słowo „snajper” ;]
Całokształt USI prezentuje się naprawdę znakomicie. Mapy są zróżnicowane i bardzo dobrze wykonane. Pojazdy dostarczają sporo frajdy zwłaszcza, że graficznie prezentują się lepiej niż w Battlefield2. Brak wszystkowidzącego commandera to kolejny plus. Mam tylko nadzieję, że twórcy moda popracują nad dźwiękami, ponieważ część z nich brzmi sztucznie. Brakuje też trochę nowych trybów rozgrywki. Jednak jak na pierwszą wersję US Intervention oferuje naprawdę wiele. Gwarantuję, że jeśli podoba wam się Battlefield2 to spodoba się wam i USI. Z czystym sumieniem mogę dać tej produkcji notę 7+/10. Jestem pewien, że po dodaniu jeszcze kilku map i pojazdów oraz poprawieniu działania broni podskoczy ona o dwa oczka. Póki, co jednak zachęcam do pobierania wersji 0.1 i grania. Nie pożałujecie!
Na koniec mała galeria:
Komentarze
za największe cudeńko uważam wprowadzenie trybu ognia ciągłego w czołgach i poprawienie siły broni specopsa - pamiętacie CAR15 z DC? to taki stuff tylko celniejszy i bez wyciszenia
z drugiej strony wsparcie dostało odrzutu że lufa idzie po sekundzie metr do góry. gaziki po irackiej stronie jest jakoś sztywne... brak resorów ?
z drugiej strony wsparcie dostało odrzutu że lufa idzie po sekundzie metr do góry. gaziki po irackiej stronie jest jakoś sztywne... brak resorów ?
Jest CAR15?? Łooo... W Vietnamie była to chyba najlepsza broń jaką miałem okazję pograć :D
Ściągam...
Ściągam...
U was też rwie płynność podczas lotu helikopterem ?
Ogólnie mod jest tym czego brakuje standardowemu BF2. Jak dla mnie rewelacja. Jeśli komuś podobał się DC, był zawiedziony BF2 to również będzie zachwycony USI
Ogólnie mod jest tym czego brakuje standardowemu BF2. Jak dla mnie rewelacja. Jeśli komuś podobał się DC, był zawiedziony BF2 to również będzie zachwycony USI
"tryb ciągły" w czołgach to taki mały bug
jak przełączasz rodzaj pocisku (heat <-> sabot) to nie czekasz na przeładowanie
jak przełączasz rodzaj pocisku (heat <-> sabot) to nie czekasz na przeładowanie
sprawa genialna!!! :D można brać 1 ambramsem 2 t72 - z pełną załogą to 6 misiów do piachu :D
car15 to to nie jest ale m4 to jż chyba też nie. wyglądem najbliżej IMO jak car15
car15 to to nie jest ale m4 to jż chyba też nie. wyglądem najbliżej IMO jak car15
BTW
pociski HEAT, SABOT, zoom i poprawiona balityka pocisku juz bylo duuuuuuzo wczesniej w PR 0.1
a do tego skrzynki nie reperuja czolgow, nie reperuja sie tez dwa czolgi stojace obok siebie, sa tez realistyczne hitboxy (jedna rakieta w tyl, spod, gasinice, wierch wiezyczki czolg na zlom). Do tego czolgi jezdza normalnie a nie jakby mialy podtlenek azotu. A zostajace do konca konca rundy plonace wraki dopelniaja widoku.
Wole PRMM
pociski HEAT, SABOT, zoom i poprawiona balityka pocisku juz bylo duuuuuuzo wczesniej w PR 0.1
a do tego skrzynki nie reperuja czolgow, nie reperuja sie tez dwa czolgi stojace obok siebie, sa tez realistyczne hitboxy (jedna rakieta w tyl, spod, gasinice, wierch wiezyczki czolg na zlom). Do tego czolgi jezdza normalnie a nie jakby mialy podtlenek azotu. A zostajace do konca konca rundy plonace wraki dopelniaja widoku.
Wole PRMM
Ja mam jeszcze takie małe jedno ALE do Lailonna Jak robi się screeny na newsa to ustawia się poziom detali i jakość grafiki na najlepszą Wtedy wiadomo jaka jest grafika w grze a nie jaką ktoś ma ustawioną u siebie na kompie. Ktoś może błędnie przyjąć że grafika w modzie jest słaba a to nie grafika w modzie tylko kwestia ustawień.
PhoeniX - nie każdy ma sprzęt do pociągnięcia max detali, a patrzenie na ścinki przez 1h żeby zrobić parę nędznych screenów jest czystym sadyzmem :D
Skoro uciągnie w takich detalach to uciągnie i w maksymalnych bo nie o graniu mowa tylko o zrobieniu screenów. Jak się coś robi to trzeba robić porządnie albo wcale
Phoenix pytales czy:
"U was też rwie płynność podczas lotu helikopterem ?"
Nie bo mam detale tekstur na low. Gdybym ustawil wszystko na max abys mogl zobaczyc jak to moze wygladac to bym ci w zyciu tych screenow nie zrobil...Jesli ktos moze to neich proobi fotki w max detalach i da na forum. Ale z tego co widzialem fotki z max ustawienin BF2 to wcale nie wyglada duzo lepiej. Zreszta aby zrobic screeny przez pare ladnych godzin glupio ginalem bo jak wiesz screen=pauza na pare sekund. A jesli sie lata to...
Co do czolgow to nie ma tu mowy o ogniu ciaglym tylko co najwyzej jeden po drugim. Amunicja po prostu aktualnie laduje sie oddzielnie. To wersja 0.1 prawda? :>
"pociski HEAT, SABOT, zoom i poprawiona balityka pocisku juz bylo duuuuuuzo wczesniej w PR 0.1"
A 'realizm" byl duuzo wczesniej w OPF so what? USI i PRMM byly robione rownolegle. W obu modach powtarza sie tylko chyba motyw amunicji w czolgach, ktory zreszta jest wynikiem komentarzy graczy na temat BF2.
"U was też rwie płynność podczas lotu helikopterem ?"
Nie bo mam detale tekstur na low. Gdybym ustawil wszystko na max abys mogl zobaczyc jak to moze wygladac to bym ci w zyciu tych screenow nie zrobil...Jesli ktos moze to neich proobi fotki w max detalach i da na forum. Ale z tego co widzialem fotki z max ustawienin BF2 to wcale nie wyglada duzo lepiej. Zreszta aby zrobic screeny przez pare ladnych godzin glupio ginalem bo jak wiesz screen=pauza na pare sekund. A jesli sie lata to...
Co do czolgow to nie ma tu mowy o ogniu ciaglym tylko co najwyzej jeden po drugim. Amunicja po prostu aktualnie laduje sie oddzielnie. To wersja 0.1 prawda? :>
"pociski HEAT, SABOT, zoom i poprawiona balityka pocisku juz bylo duuuuuuzo wczesniej w PR 0.1"
A 'realizm" byl duuzo wczesniej w OPF so what? USI i PRMM byly robione rownolegle. W obu modach powtarza sie tylko chyba motyw amunicji w czolgach, ktory zreszta jest wynikiem komentarzy graczy na temat BF2.
Lailonn co do tych spowolnień podczas lotu heli to jest to dosyć dziwne bo ja też nie gram ze wszystkim na max. Normalnie gra działa płynnie ale jak grałem na jednym z serwerów w USI to po wejściu do Hinda zaczynało przycinać co kilka sekund. Obojętnie co się działo na ekranie. Co kilka sekund była przycinka i podejrzewam czy nie jest to jakiś bug związany albo z wydajnością albo z obsługą sieci.
Tego nie wiem. Mi chodzi ok na slabszych detalach.
Cochise [PL] nie bardzo bo pierwszy pocisk nie zdaza sie przeladowac zanim znow bedziesz chcial go uzyc. Zreszta nie zauwazylem by ktos tego uzywal. Zwlaszcza, ze bardzo czesto walka toczy sie w wiecej jak 1v1
Cochise [PL] nie bardzo bo pierwszy pocisk nie zdaza sie przeladowac zanim znow bedziesz chcial go uzyc. Zreszta nie zauwazylem by ktos tego uzywal. Zwlaszcza, ze bardzo czesto walka toczy sie w wiecej jak 1v1
Lailon - jak wczoraj grałem i było ok 30-40 ludzi na serwie to gwarantuje Ci że walki nie toczyły sie 1v1 tylko z każdej strony było po kilka czołgów, słabszych wozideł i kolesi z rpg. I widziałem jak z tego korzystaja - po pewnym czasie sam zaczalem (nie sprawia mi przyjemnosci bycie mieskiem armatnim).
Co so śmigieł nie zauważyłem by mi zwalnialo cokolwiek ale i tak z latadeł najlepszy jest A-10 - biedne czołgi . Tyle że teraz naprawde trzeba uważać - kolesi z AA nie można łatwo zlokalizować i można przez to ostro dostać (zauważyłem że robią sie teamy które tylko robią osłone przeciwlotniczą, 3,4 kolesi z AA). Dlatego by polatać chwile dłużej mozna było robić tylko jeden szybki przelot, flary i schowanie sie za wzgorza.
Jak dla mine ten mod jest naprawde dobry, podoba mi sie bardziej niż podstawka (chyba juz troche mi sie przejadła).
A grałem na serwerze jarkheads czy jakoś tak
Co so śmigieł nie zauważyłem by mi zwalnialo cokolwiek ale i tak z latadeł najlepszy jest A-10 - biedne czołgi . Tyle że teraz naprawde trzeba uważać - kolesi z AA nie można łatwo zlokalizować i można przez to ostro dostać (zauważyłem że robią sie teamy które tylko robią osłone przeciwlotniczą, 3,4 kolesi z AA). Dlatego by polatać chwile dłużej mozna było robić tylko jeden szybki przelot, flary i schowanie sie za wzgorza.
Jak dla mine ten mod jest naprawde dobry, podoba mi sie bardziej niż podstawka (chyba juz troche mi sie przejadła).
A grałem na serwerze jarkheads czy jakoś tak
"pociski HEAT, SABOT, zoom i poprawiona balityka pocisku juz bylo duuuuuuzo wczesniej w PR 0.1" - pociski heat, sabot były juz duuuuuuuuuuuuuuuuuuzo wczesniej bo w PoE pod BVF . Także PR raczej nie ma na to patentu.
PoE - to jest coś na co czekam (nie moge pogać w wersje na BFV vo pierwsza płyta BFV nie da sie odczytać - porysowana ).
Ale teraz jest USI i uważam (moje zdanie) że jest to obecnie wydany najlepszy mod.
Przy okazji troche kiepskie jest naprawianie sie pojazdów gdy inż jest w środku - jak masz słaby team to rozwal 2,3 czołgi w których siedza inż. (co prawda 2 kumatych w bradleyach (bo to chyba bradleye) może je szybko wykończyć
Ale teraz jest USI i uważam (moje zdanie) że jest to obecnie wydany najlepszy mod.
Przy okazji troche kiepskie jest naprawianie sie pojazdów gdy inż jest w środku - jak masz słaby team to rozwal 2,3 czołgi w których siedza inż. (co prawda 2 kumatych w bradleyach (bo to chyba bradleye) może je szybko wykończyć
Model lotu jak w BF2
A zagdka z rwaniem płynności przy heli rozwiązana. Problemem jest lag. Jeśli serwer jest ogólnie mówiąc lipny (zalagowany) to podczas używaniu heli ten lag będzie dużo dużo bardziej widoczny.
A zagdka z rwaniem płynności przy heli rozwiązana. Problemem jest lag. Jeśli serwer jest ogólnie mówiąc lipny (zalagowany) to podczas używaniu heli ten lag będzie dużo dużo bardziej widoczny.
Dodaj komentarz
Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!