
Aktualności

Tak jak obiecałem kolejna porcja informacji o Forgotten Hope. Tym razem coś specjalnego :]
Mod ten zebrał wiele nagród. Jest najlepszą modyfikacją Battlefielda 1942. Aktualnie tworzona jest wersja pod Battlefielda2 a efekty pracy twórców możemy podziwiać, co tydzień. Czy jednak wiedzieliście, że w ekipie Forgotten Hope jest Polak? Nie? No to najwyższa pora się dowiedzieć. Zapraszam na ekskluzywny* wywiad z Omni.



Podobnie jak większość członków FH byłem rozczarowany brakiem realizmu w oryginalnym Battlefieldzie - i nie chodzi tylko o Arcade'owy typ gry, ale także rażące (przynajmniej dla miłośników II wojny światowej takich jak my




najważniejsze, są możliwe do zaimplementowania na silniku BF2, najprawdopodobniej znajdą swoje miejsce w naszej modyfikacji.




Co do nowych możliwości to jest ich całkiem sporo, zwłaszcza podoba nam się możliwość tworzenia drużyn czy gra w roli commandera – już mamy mnóstwo pomysłów jak zaadoptować te nowinki do naszych potrzeb.


W pierwszej nasz Researcher mówi nam, jaki sprzęt jest potrzebny – albo ogólnie, np. "ten czołg był wykorzystywany w dużych ilościach, więc musimy go mieć w modzie", albo bazując na mapach, które chcemy wykonać - np. ktoś tworzy mapę El Alamein, a nasz Researcher mówi nam, jakie pojazdy były tam wykorzystane.
Następnie grafik 3d wykonuje żądany obiekt (oraz wszystkie podobiekty, takie jak modele wraków, modele kolizyjne czy modele stopniowane w zależności od odległości od obiektu - tzw. LODs) i przekazuje go, do „skinnera". Ten wykonuje teksturę, mapę oświetleń oraz mapę wypukłości. Ponieważ większość z naszych grafików 3d jest zarazem grafikami 2d, te 2 procesy są zazwyczaj wykonywane przez 1 osobę. Po drodze Researcher sprawdza oczywiście czy nie ma błędów i w razie, czego zarządza jakieś poprawki.
W kolejnym etapie pliki są przesyłane do "codera", który ustawia hierarchię eksportu (jeżeli "modeller" wcześniej tego nie zarobił), eksportuje model do gry i go koduje - jest to jedna z najcięższych i najmniej docenianych prac.
Na końcu gotowy obiekt jest testowany przez naszych beta testerów, którzy szukają usterek i ewentualnie odsyłają obiekt do poprawek.
Druga droga jest prawie identyczna jak pierwsza, różni się tylko tym, że zazwyczaj ktoś ma jakąś swoją obsesję (tak jak ja mam np. mam na punkcie czołgów Sherman) i pyta się czy dany obiekt jest potrzebny. Researcher daje odpowiedź (nie zawsze tak






A z takich specjałów, które mogę na razie ujawnić to są np. nowe tryby gry (Objective)czy różnorodna amunicja dla czołgów. Planujemy także wprowadzić limity klas (czyli nareszcie koniec z całą drużyną biegającą z karabinami maszynowymi pod pachą), ale ten ruch wymaga jeszcze wielu testów i wewnętrznych dyskusji.









A póki, co można się spodziewać wielkich pustynnych obszarów, tumanów kurzu, zacienionych oaz, nocnych rajdów komandosów czy ciasnych miasteczek, gdzie walka nieraz będzie się przeradzać w walkę wręcz.



Zachęceni? Tak? No to chyba się udało

*Zastanawialiście się, dlaczego ekskluzywny? Oto powody





Komentarze
Jakby zachowanie broni cofneli do tego z 0.65 , wywalili te celowniki 3d (o nożu nie wspominając) to mógłbym czekać na FH2 nawet do 2007 roku :D. Ale ten 2006 to też jakiś optymizm więc do zobaczenia na polu walki.
ps. bardzo przyjemny wywiad
ps. bardzo przyjemny wywiad
Co mi sie nie podobało w pierwszym FH:
1.wszystkie samoloty latają tak samo zarówno odzutowe jak i tłokowe
2.arty p-lot jednym strzałem te cacka latające zdejmuje
3.na ponurych i szarych teksturach nie widac skąd walą do ciebie nawet czołgi -na niektórych mapach
4.nadmierny realizm często nie idzie w parze z grywalnością itp. itd
To tylko drobne przykłady i ciekawy jestem czy w nowej edycji FH autorzy nie przesadzą.Szkoda ze autor wywiadu nie zadał Omni pytania ,czy uda sie uniknąć tego rodzaju moim zdaniem "wpadunków" w nowej wersji i czy widzi on jakieś błędy już na etapie obecnym w samym modzie!!Bo same ładne obrazki nie wystarczą ,ale każdy tu moze mieć różne zdanie.Sam w to raczej mało grałem i raczej niekóre mapy mi się tylko podobały.
1.wszystkie samoloty latają tak samo zarówno odzutowe jak i tłokowe

2.arty p-lot jednym strzałem te cacka latające zdejmuje

3.na ponurych i szarych teksturach nie widac skąd walą do ciebie nawet czołgi -na niektórych mapach
4.nadmierny realizm często nie idzie w parze z grywalnością itp. itd
To tylko drobne przykłady i ciekawy jestem czy w nowej edycji FH autorzy nie przesadzą.Szkoda ze autor wywiadu nie zadał Omni pytania ,czy uda sie uniknąć tego rodzaju moim zdaniem "wpadunków" w nowej wersji i czy widzi on jakieś błędy już na etapie obecnym w samym modzie!!Bo same ładne obrazki nie wystarczą ,ale każdy tu moze mieć różne zdanie.Sam w to raczej mało grałem i raczej niekóre mapy mi się tylko podobały.
Robby_pl to prawdopodobnie nie ostatni wywiad z ekipa FH. Jeszcze o rozne rzeczy ich wypytam :} Co do realizmu to pamietaj, ze gracze tego moda CHCA tego. Tak jak przegiety "realizm" w PRMM mnie doprowadza do pasji tak innych powala na kolana. Rzecz gustu. Jednak FH bylo ok w tym wzgledzie wiec watpie by nagle przesadzili.
LOL W którą ty wersje Robby grałeś?
Tu dołączam się do Maćka. Mały hotfix do FH07:
Wywalić te noże skuteczniejsze niż Claymory!
Wywalić celowniki 3D - wybaczcie, ale przy enginie BFa bez sensu...
Zmniejszyć rozrzut broni podczas biegu – obecny tylko motywuje do bugusuingu (znów ten nieszczęsny engine...)
Poprawić implementacje „pochyłych pancerzy” – na freeplayu losowość walk pancernych bywa nawet zabawna, jednak na klanówkach już nie. O ciężarówkach i APC niewrażliwych pod pewnymi kątami na ostrzał z czołgów już nie wspomnę...
I może FH2 nie wychodzić
Tu dołączam się do Maćka. Mały hotfix do FH07:
Wywalić te noże skuteczniejsze niż Claymory!
Wywalić celowniki 3D - wybaczcie, ale przy enginie BFa bez sensu...
Zmniejszyć rozrzut broni podczas biegu – obecny tylko motywuje do bugusuingu (znów ten nieszczęsny engine...)
Poprawić implementacje „pochyłych pancerzy” – na freeplayu losowość walk pancernych bywa nawet zabawna, jednak na klanówkach już nie. O ciężarówkach i APC niewrażliwych pod pewnymi kątami na ostrzał z czołgów już nie wspomnę...
I może FH2 nie wychodzić

Jednak to wywiad o FH2 wiec niech wychodzi :D Engine jest nowy a celowniki 3d powinny dzialac normalnie tu. nic tylko czekac ;]
Może będą znowu Polacy - Monte Casino :D
A limity broni to będzie fajny klimat. W FH-1 jak jechał czołg, to nagle wszyscy mieli panzerfausty :D
A limity broni to będzie fajny klimat. W FH-1 jak jechał czołg, to nagle wszyscy mieli panzerfausty :D
Mniam
a ja czekam i czekam ale jak widać doczekam się jeszcze w tym roku
co do Polaków to będą na bank, jeśli natomiast chodzi o celowniki to rzeczywiście mogli by je zmienić bo są dziadowskie



A ciekawy jestem co w mojej wypowiedzi jest takiego zabawnego
?Bo wydaje mi się ,że takie niedorzeczne moje postulaty nie są,a pisałem o ostaniej wersji .No ale może w FH jestem tylko laikiem i faktycznie powinienem więcej w to pograć ,lol!!!

dobry wywiad, jest na co czekac. aby przyspieszyc prace, sklad FH2 powinni zasilic programisci z Dice (zamiast bawic sie w daremnego BGF2142) do wykonywania prostych czynnosci typu modelowanie sznurowadel w butach... albo nie bo by sie Wehrmacht cala runde przewracal

Wywiad dobry, chociaż kto śledzi fora FH nie za dużo się dowiedział
Ale i tak lepszy 1000 razy niż te z politykami :D Oby tylko ekipa FH się nie pospieszyła za bardzo z wydaniem, bo wolę dłużej poczekać a dostać w swoje łapy dopracowanego moda, a nie betę. No i nie bardzo rozumiem, co wam się AŻ TAK nie podoba w celownikach 3D? Mi odpowiadają i nawet przydają się przy strzelaniu (zwłaszcza z Piata i Bazooki) na większą odległość. Acz efekt pochyłego pancerza jest śmieszny, zaiste. W 0,7 Sherman Jumbo może bez problemów zniszczyć Tygryska w starciu czołowym


Wywiad świetny. Gratulacje! Mam tylko jedna prośbę do jego autora - gdy kiedyś nadarzy się kolejna okazja do porozmawiania z naszym rodakiem zapytaj się go o wymagania sprzętowe... Skoro BF2 wymaga karty GF6600GT i 1 GB RAMu do dobrego grania, to co w takim razie oznacza pojawiający się w powyższym wywiadzie termin "aby FH2 nie miał dużo większych wymagań niż oryginalny BF2". Przecież już w FH classic pojawiały się mapy na których bez 1 GB na płycie ani rusz...

Dobre pytanie, zwłaszcza, że mam właśnie 1GB i GF6600GT. Chociaż silnik BF2 powinien pozwalać na większą ilość dokładniejszych obiektów bez tak wielkiego obciążania sprzętu. Pewnie kwestia lepszej gospodarki mocą. No i jeszcze podstawowe pytanie: czy pierwsza wersja będzie zawierała wszystkie zakładane wcześniej właściwości (medycy, krwawienie, namiary dla artylerii dwóch typów, kit oficera tylko dla squadleaderów i commandera, etc.)? A jeśli nie, to co będzie?
Pytania do drugiego wywiadu sa zbierane. W swoim czasie nastapi czesc 2 ;] O ile ekipa FH zechce odpowiedziec ;D
Co do celowników, to w wersji 0,7 było o tyle nieprzyjemne, że część broni miało celowniki, a cześć nie. Dla mnie jako supporta, gra się praktycznie skończyła.
Najlepiej EA zrobiłaby gdyby zamiast tych kaszaniastych dodatków, pomogłaby chłopakom z FH i wydała FH2 jako dodatek.
Najlepiej EA zrobiłaby gdyby zamiast tych kaszaniastych dodatków, pomogłaby chłopakom z FH i wydała FH2 jako dodatek.
Mam kilka pytan odnosnie samolotow:
- Czy fizyka lotu zostanie jakkolwiek zmieniona? (czy tak jak w BF2; lecac do gory bedzie sie nabieralo predkosci a lecac w dol bedzie sie predkosc tracilo)?
- Jesli zmiany fizyki sa realne to; czy bedzie to dotyczylo wprowadzenia katow natarcia? Czy robiac ciasniejsza petle bedziemy tracic wiecej energii? I czy wogole bedzie cos takiego jak walka enegretyczna? Czy model lotu bedzie podobny do 1942?
@Aleksandros (per Robby_pl)
, wogole battlefieldzie jestes tylko laikiem
.
- Czy fizyka lotu zostanie jakkolwiek zmieniona? (czy tak jak w BF2; lecac do gory bedzie sie nabieralo predkosci a lecac w dol bedzie sie predkosc tracilo)?
- Jesli zmiany fizyki sa realne to; czy bedzie to dotyczylo wprowadzenia katow natarcia? Czy robiac ciasniejsza petle bedziemy tracic wiecej energii? I czy wogole bedzie cos takiego jak walka enegretyczna? Czy model lotu bedzie podobny do 1942?
@Aleksandros (per Robby_pl)


Greyman to bardzo proste gdyż zasada działania celowników 3d w 1942 zasadniczo odbiegają od tego z BF2. Po prostu poza wyglądem nie wpływają na celnośc,brak widoczności czy celownik się zbiegł czy nie powoduje to że strzelasz (czasem niepotrzebnie) po chwili dla pewności albo odpalasz z noża/pistoletu. O względach estetycznych nie wspomnę jak to masz czołg w okienku a pocisk leci metr obok. Wydaje mi się po prostu że zrobili taką mała zapowiedź tego jak to będzie wyglądało w FH2. Pozatym pamiętajmy że FH2 to będzie tylko znikomy procent tego co mielśmy okazję zobaczyć w FH, więc FH2 nie będzie następca tylko raczej dodatkiem (z biegiem czasy przejmując role FH). Niestety póki to nastąpi będzie się tzeba troszke pomęczyć z nożami albo częściej graćw Bf2. Szkoda że twórcy FH nie zrobili tak jak twórcy DC. Pożyjemy zobaczymy

popieram WuWu i Maćka,te odbicia pociasków od czołgów często są kuriozalne,dochodzi na wet do tego że pocisk z king tigera odbija się od boku jadącego cromwella mimo zaliczonego trafienia,w/g mnie nalejpiej to było dopracowane w FH 0.67 bo tutaj walki czołgów często są wypaczone przez idiotyczne odbicia pocisków niezależnie z jakiego działa/kalibra się trafia i pod jakim kątem
Dodaj komentarz
Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!