Aktualności



Colin Clarke to człowiek odpowiedzialny za kontakty ze społecznością graczy. Wczoraj na łamach GZ.TV odbyło się jego spotkanie z graczami. Colin opowiadał o Battlefield 2142 oraz odpowiadał na pytania. Trwające 41 minut spotkanie można obejrzeć pod TYM adresem. Dla tych jednak, którzy nie znają angielskiego wystarczająco dobrze zebrałem najważniejsze według mnie informacje.

Muszę przyznać, że zadziwiły mnie dwie rzeczy. Pierwsza to poczucie humoru Colina oraz stwierdzenie, że twórcy Battlefield’a uważają, że dobrze się spisują – może jedno wynika z drugiego?



Natomiast, co do samych informacji to postanowiłem je podzielić:

Battlefield 2:
-DICE zdaje sobie sprawę, że totalnie zmieniło rozgrywkę i zaskoczyło graczy. Dlatego aby uniknąć takich niespodzianek wersja 1.4 zadebiutuje wpierw w postaci Otwartej Bety aby każdy mógł zobaczyć co się szykuje. Twórcy zbiorą komentarze i uwagi graczy. (Co nie znaczy, że ich posłuchają ;])
-Pojawić się ma nowa opcja pozwalająca na automatyczne wstrzymanie gry w momencie rozłączenia jakiegoś gracza. Ma to pomóc w rozgrywkach klanowych.
-Ekipa Battlefielda zdaje sobie sprawę, że część broni/pojazdów jest zbyt potężna.(Z wypowiedzi nie można jednak wywnioskować czy ta wiedza przekłada się na działanie)
-Projekt BattlefieldTV został zaniechany, ponieważ programistom nie udało się znaleźć rozwiązania, które pozwoliłoby na bezproblemowe jego używanie. Następowało znaczne obciążenie serwerów, co uniemożliwiało grę.
-W wersji 1.4 „Red/Blue Name Tag Bug” podobno usunięto – ostatecznie.
-System kolizji ma zostać poprawiony.
-Nowo odkryty sposób rzucania C4 zostanie zablokowany.
-Bunny Hopping i Prone Spamming maja zostać ukrócone. W becie będzie można zapoznać się z rozwiązaniem "problemu”. Jeśli graczom nie przypadnie ono do gustu może ulec zmianie. Pomysłów mają podobno kilka.
-Cartyleria nie była zbyt udanym dodatkiem. Ma zostać ograniczona.
-Chcą skupić się na poprawkach błędów a nie zmienianiu gry. Gracze mieli im za złe, że zamiast rozwiązać stare problemy dodają nowe. Być może jakieś zmiany nastąpią w innym patchu.(Czyżby, więc 1.4 nie był finalny?)

Battlefield 2142:
-DICE chce poznać opinie klanów na temat gry, ponieważ to klany są zorganizowanymi grupami, grającymi drużynowo. Dlatego przed wydaniem gry odbędą się testy, do których przystąpią najbardziej aktywni gracze,(Jeśli wyznacznikiem będzie czas gry w statystykach może być nie miło) aby o grze nie decydowały zupełnie „zielone” osoby.
-Snajper posiadać ma uzbrojenie pozwalające mu na walkę na małych dystansach. Nie będzie tak mocna jak zwykły karabin jednak w przeciwieństwie do pistoletu ma dawać pewną szansę. Natomiast nie ma być to klasa górująca nad innymi.(Ciekawi mnie sposób zbalansowania. Dotychczas minusem snajpera była właśnie „bezbronność” na małych dystansach. Skoro jednak będzie mógł uzbroić się w coś mocniejszego niż pistolet…)
-Unlocków będzie około 40. Będą to również dodatki pozwalające na dłuższy bieg czy przyspieszające odnawianie się wytrzymałości. Bronie maja być zbalansowane i nie dawać przewagi nad posiadaczami standardowych karabinów. Unlocki mają być dodatkowymi możliwościami a nie siłą samą w sobie.
-Z ciekawostek. Granatnik ma mieć możliwość ustawienia zapalnika(unlock) aby pocisk wybuchł po przeleceniu pewnej odległości. Będzie, więc można zabić człowieka za skałami ustawiając wybuch tak by nastąpił nad jego głową.
-Mechy będą potężnymi pojazdami jednak przy odpowiednim zachowaniu będzie możliwe zniszczenie ich bez większych problemów. Ponoć, jeśli na otwartej przestrzeni spotka się oddział piechoty z Mechem wynik spotkania może być korzystny dla piechoty.(Nie wiadomo jednak, co to oznacza. Aktualnie spotkanie oddziału Anty Tanków z czołgiem również oznacza zniszczenie pojazdu)
-Pojazdy latające będą poruszały się z prędkością zbliżoną do samolotów z Battlefield’a 1942. nie będą to więc odrzutowce. Jednocześnie mają dawać ogromne możliwości w manewrowaniu.
-Tytany nie będą „Bogami siejącymi zniszczenie”. Ich uzbrojenie jest sterowane przez graczy a więc i jego skuteczność jest zależna od umiejętności gracza. Będzie można zniszczyć uzbrojenie Tytana.(Na myśl przychodzi mi latający Essexx ze swoimi operatorami działek AA)
-Rozrzut broni ma być bardziej przewidywalny. Większe znaczenie będzie miała umiejętność celnego strzelania niż szczęście.(Ciekawe czy zmienią to w Battlefield 2)
-Po położeniu się nie będzie można od razu strzelać.
-Kamuflaż snajpera będzie wymagał powolnego poruszania się. Nie zapewni on jednak zupełnej niewidzialności. Ma być przydatny na większe dystanse.
-Zabicie kogoś nożem dodaje nieśmiertelnik z nickiem tego gracza do naszych statystyk. Będzie można chwalić się, kto kogo upolował.(Colin był tym szczególnie zafascynowany)
-Twórcy mają nadzieję, że klany docenią potencjał unlocków w rozgrywkach.
-Dowódca oddziału otrzyma dodatkowe wyposażenie. „Zwiadowcę”(Podejrzewam, iż jest to kulka krążąca wokół piechoty na trailerach) oraz działko, które może służyć do osłaniania tyłów.(Zestaw "Zrób to sam"? )
-Transportery posiadające możliwość wystrzeliwywania kapsuł będą również ruchomymi spawnami. Ma to być „prawie jak squad dumping”, ponieważ w dowolnym momencie można będzie dołączyć do walki. Kapsułami będzie można sterować a ich zasięg to około pół mili.

Padło również pytanie „Et:QW będzie podobne do BF 2142. Dlaczego miałbym wybrać 2142?” Odpowiedź błyskotliwa: „Bo robimy to dłużej. Battlefield 2 jest udaną grą, więc ufam tym ludziom, że kolejna część też będzie. Battlefield 2142 będzie oferował więcej możliwości niż ET:QW”

Miejmy nadzieję, że plany wobec patcha 1.4 się spełnią a optymizm DICE nie okaże się wyssany z palca...

Komentarze

[01] przsoi
14:45 25-06-2006
0
raczej unikam takich jednowyrazowych komentarzy ale nie ma innej opcji:
LOL
[02] Lailonn
14:48 25-06-2006
0
Zalezy co masz na mysli
[03] Twinn
14:50 25-06-2006
0
(krotko i tresciwie )
[04] Terapuls
14:55 25-06-2006
0
A propos porównania ETQW i BF2142. To że EA robi tę grę dłużej to akurat "zaowocowało" tyloma zgrzytami, bugami i "rewelacjami", że jest to raczej argument aby dać kredyt zaufania Splash Damage niż prolongować wiarę w lepszą przyłość BF'a pod okiem super programistów z EA/DICE. Taka jest moja opinia.
[05] Equilibrium
15:09 25-06-2006
0
"Battlefield 2 jest udaną grą" ciekawe co miał na myśli
[06] Toper
15:12 25-06-2006
0
"Dlaczego miałbym wybrać 2142?” Odpowiedź błyskotliwa: „Bo robimy to dłużej "
hehehehe,
[07] Pixel
17:38 25-06-2006
0
E nie wiem jak wam ale mi link nie działa
[08] przsoi
21:13 25-06-2006
0
[2]
ten "LOL" to reakcja na to ze EA znowu daje d .. - na przyklad swoim kompletnym oderwaniem od tego jak odbierane sa ich produkty.
tym samym zwiekszajac szanse mojego 'faworyta' - ETQW :D
[09] Lailonn
21:25 25-06-2006
0
Pixel po kliknieciu na link powinien ci sie odpalic winamp/windows media player etc i zaladowac film. Mi przynajmniej dziala
[10] Pixel
21:45 25-06-2006
0
bo ktos źle podał linka nie daje sie http:// tylko mms://217.116.224.151/dk4_2006/GZTV/GZTVBootcamp/Bootcamp_FPS_DICE.wmv
tej działa, ale brałem go z innej strony ...
[11] Lailonn
21:53 25-06-2006
0
ktos...faktycznie nei widac autora newsa. No coz wyobraz sobie, ze w takiej formie znalazlem go w sieci i w takiej formie go umiescilem. Dziala wszystkim tylko nie tobie. Dziwne?
[12] Vesp3r
07:30 26-06-2006
0
Mnie też nie działał wcześniej.

Przsoi, nie wiem gdzie EA tym razem daje D...
Proste pytanie, jeżeli uważasz że BF2 nie jest udaną grą to po co w nią grasz?

Co do bety 2142 to trzeb asię dokałnioe dowiedzieć co i jak, miło by było gdyby były otwarte betatesty xD

Szkoda ze nie wiadomo kiedy będzie ten nowy patch.
[13] przsoi
07:45 26-06-2006
0
Udana gra? to BYLA udana gra (poswiecalem caly wolny czas BF2-urlop na Dalianie to bylo cos), tyle ze od pewnego momentu patche zamiast poprawiac zaczely niszczyc ta gre. tak wiec porownojac wszesniejsze 3-5-10 godzin dziennie do obecnego 15 minut-1godzina, mozna powiedziec ze nie gram w BF2
[14] Vesp3r
07:52 26-06-2006
0
Jednak to ta sama gra (troche zmieniona, ale ta sama).
Co do filmiq, tak oglądam go i widać ze same amerykańce, już wyczaiłem paru co napewno dostaną bety, bo widać że są "hardcorowi", grają i tylko grają ;p
[15] Lailonn
09:20 26-06-2006
0
Ta widownia to w ogole jakas dziwna. "Sa jakies pytania? *minuta ciszy* "To poopowiadam o czyms innym". W bolach na koniec zadali ze 3 pytania. My bysmy tego goscia zjedli :D
[16] przsoi
09:39 26-06-2006
0
moja prywatna krucjata "marketingowa":
http://img155.imageshack.us/img155/5268/antimod28tz.jpg
[17] DeV
10:47 26-06-2006
0
chyba są z byt pewni siebie jeśli chodzi o bf'a 2142 ...
[18] morthag
10:48 26-06-2006
0
Jak dla mnie panowie z ea sa po prostu smieszni i nie kupie ich najnowszego "dziela". Skad moge miec pewnosc, ze miesiac po wydaniu gry nie wpadna na jakis genialny pomysl i nie spierdziela 2142 jak to zrobili z bf2 ?
[19] Mtsz510
11:36 26-06-2006
0
Moim zdaniem to oni zamiast robici tego bf 2142 to powinni dopracować bf2 a oni co raz bardziej go chszaniom
[20] ScorpiuS
18:00 27-06-2006
0
No coz, jesli cos kupie to ET:QW, bo wiem że tam w jaką grę zaczne grać z taką będę miał doczynienia za rok (+mody i mniej bugów). A co dostane od panów z EA? Za rok zapewne zupełnię inną grę niż tą na która wydałem te 120zł.

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!