Aktualności
Serwis Gamespot.com opublikował kolejny artykuł dotyczący najnowszej części - Battlefield 2142. Opisuje on torszkę dokładniej poszczególne klasy, którymi będziemy mogli walczyć w BF 2142. Przy okazji wypuszczono kolejny filmik z gry, który można ściągnąć stąd (wymagana rejestracja).
W rozwinięciu newsa dość luźne tłumaczenie artykułu, który ukazał się na gamespot.com. Zapraszam do lektury!
"W serii Battlefield mamy możliwość wyboru klasy piechoty, którą chcemy zagrać oraz jednocześnie wyboru broni i umiejętności, którą ta klasa oferuje na polu walki. Jeśli chcemy rozwalać czołgi, powinniśmy wybrać klasę Anti Tanka, która w wyposażeniu posiada wyrzutnię rakiet przeciwpancernych. Mając takie właściwości w pamięci, wygląda na to, że 4 klasy w Battlefield 2142 to krok w tył w porównaniu z Battlefield 2, który posiadał aż 7 klas. Jednak, jak zobaczyliśmy podczas naszej wizyty w studiu DICE, nowe 4 klasy będą bardziej wszechstronne oraz będą oferować większą ilość zmian niż klasy znane nam z Battlefield 2. Ideą takiego pomysłu było stworzenie mocniejszych jednostek.
W związku z tym, że klasa Assault'a jest na prodzie pola walki, tam gdzie walka jest najcięższa, powstał pomysł dodania do właściwości tej klasy "uprawnień" medycznych. W taki sposób klasy Assault'a oraz Medyka zostały połączone w BF 2142, w związku z tą właściwością Assault może odblokować nowe urządzenia, takie jak "paczka ze zdrowiem" czy "defibrylator". "Paczka ze zdrowiem" działa jednak troszkę inaczej niż paczki znane z poprzednich części. Teraz posiadamy tylko jedną paczkę, którą możemy rzucić na ziemię. Nowa paczka nie leczy bezpośrednio tylko jednej osoby (tej która ją podniesie), ale tworzy promień, w którym nasz zespół może podładować swoje zdrowie. Teraz trzeba podejść do "paczki zdrowia" i poczekać aż odzyskamy siły...
Nowa klasa Recon'a w BF 2142 łączy właściwości klas Snajpera oraz Spec.Ops'a znanych z BF2. Teraz Recon nie tylko może uśmiercać przeciwników ze znacznej odległości, ale także może wysadzać różne rzeczy poprzez użycie ładunków wybuchowych.
Z kolei nowa klasa Inżyniera łączy właściwości Inżyniera i Anti Tanka. Dzięki takiemu połączeniu możemy wysadzać i reperować wszelkiego rodzaju pojazdy.
Tymczasem, tylko klasa Support'a nie zmieniła się w stosunku do BF2. Jego właściwości pozostają te same, czyli możemy postawić dość silny ogień zaporowy lub doładować amunicję naszych kolegów z drużyny. Dodatkowo Support będzie mógł odblokować Shotgun, który może sprawić, że będzie bardzo groźny na bliskie odległości.
Jednym z największych sukcesów Battlefield 2 było wprowadzenie gry opartej na składach. Możemy dołączyć do składu, max 6 osób, oraz komunikować się z nimi poprzez VoIP. Możemy także grać razem, dzięki narzędziom, które udostępnia nam gra, głównie dzięki właściwości spawnowania się na pozycji Dowódcy Składu. To sprawia, że możemy znaleźć się bardzo szybko pośrodku akcji, bez mozolnego przedzierania się od głównej bazy. Jednak na polach walki BF2 wiele osób nie korzysta ze składów, w związku z tym DICE pozwoliło dodać kilka małych bonusów dla zachęcenia do gry w składach.
Jednym z tych bonusów jest upgrade pola, który będzie dostępny dla składów jako odznaczenie za dobrą grę. Jeśli Twój skład będzie dobrze współpracował, a Ty zaliczysz wszystkie cele, będziesz mógł odblokować tzw. "field upgrade", który umożliwia dostęp do unlocków, których nie można normalnie odblokować. Im dłużej będziesz współpracował w składzie, tym więcej specjalnych unlocków będziesz mógł odblokować. Dzięki temu będziesz miał trochę pomocy w walce, oraz sprawi to, że będzie to świetna droga do eksperymentowania z różnymi unlockami, które z kolei może zrodzić się w niekończące pytania "Który unlock odblokować?" na wszelkich forach o Battlefieldzie.
Kolejnym bonusem jest idea "network battlefield". Członkowie składu, będą połączeni pomiędzy sobą, tzw. "data link". Jeśli zobaczymy jednostkę przeciwnika, pozostali członkowie składu, będą mogli go zobaczyć jako ikonę na swoich ekranach. Nie musimy już używać odpowiedniej komendy, jak to miało miejsce w BF2. Wystarczy rzucić "siatkę" (nie mogę znaleźć tłumaczenia dla - reticule) na przeciwnika i informację o nim zostaną szybko przekazane do pozostałych członków składu. Dla przykładu, jeśli zobaczymy czołg kierujący się w kierunku naszych kompanów, będą wiedzieć o tym i będą mogli przygotować zasadzkę, np. przy użyciu specjalnych min, które przylepiają się do pojazdu, kiedy podjedzie w ich zasięg.
Parę słów o broniach, w związku z tym, że gra przeniesiona została 150 lat w przyszłość, twórcy nie chcieli separować graczy poprzez stworzenie bardzo futurystycznych broni. Bardzo dużo sprzętu w grze, to futurystyczne wersje obecnego arsenału (tia, ciekawe jak im wyjdzie AK-47 ver. 2142 ). Będziemy mieli do dyspozycji pistolety, karabiny, shotguny, snajperki, wyrzutnie rakiet, oraz wiele więcej, aczkolwiek mogą mieć one dodatkowe właściwości, których oczywiście nie musimy używać. Dla przykładu, wyrzutnia rakiet będzie posiadała specjalny tryb detonacji, który będzie polegał na określeniu odległości, po pokonaniu której pocisk eksploduje. Więc, jeśli ktoś będzie ukrywał się 20 metrów od Ciebie za murem, będziesz mógł ustawić 22 metry i wystrzelić rakietę nad mur. Ta właściwość sprawia, że będziemy mogli strzelać do przeciwników ukrywających się za przeszkodą. Poza tym najbardziej podstawowe bronie będą prawdopodobnie najpopularniejsze, ponieważ będą przypisane do nich specjalne nagrody. Jeśli zabijemy kogoś z noża, dostaniemy dog-taga jako zdobycz wojenną. Dodatkowo BF 2142 będzie prowadził dokładne statystyki każdego gracza, włącznie z Twoimi pchnięciami nożem.
Z powodu występowania tylko 4 klas, będziemy mieli większą wszechstronność w wyborze uzbrojenia/wyglądu naszej postaci. Gra będzie oferowała ~40 unlocków, które są kolejną drogą do nagradzania graczy. Im więcej punktów nabijemy, tym więcej unlocków będziemy mieli możliwość odblokować (tak jak w BF2). System unlocków w stosunku do BF2 troszkę się rozrósł. Teraz będziemy mogli odblokować także wyposażenie, takie jak "aktywny strój camo", któy sprawi że będziemy mniej widoczni. Squad Leader'zy będą mieli możliwość odblokowania działek automatycznych, które będą mogły same bronić wskazanych pozycji.
Wszystkie te ulepszenia powinny sprawić, że walka piechoty będzie jeszcze bardziej intensywna niż w poprzednich częściach, m.in. w walkach na Tytanach w nowym trybie Titans. W tym trybie naszym zadaniem będzie zniszczenie wrogiego statku Tytana oraz obrona naszego. Jednak nawet gdy będziemy walczyć na pozostałym polu walki, nowe ulepszenia sprawiają wrażenie bardzo ciekawych i intuicyjnych. Zobaczymy jak to wyjdzie..."
Oryginalny tekst można znaleźć tutaj.
Komentarze
No to już sobie Klawiature i myszke ostrze naprawde Ciekawe jak im wyjdzie ten kałach Ciekawe czy będzie wątek o polakach np. Poska Armia odtrzymała zadanie obronienia pol z przenicą w okoliczach warszawy :D
A ja myślę że to będzie kompletny niewypał... ciężkozbrojny żołnierz i medyk?? Przecież to będzie terminator we własnej osobie... jedna paczka dla wszystkich w obrębie np 10 metrów?? to stworzy spamowanie apteczkami i zapewne gracz w promieniu apteczek bedzie 2 razy ciezszy do zabicia... A te Unlocki to kompletna tragedia, no rozumiem np kask nowy dzięki któremu sło.ńce nie razi nas w oczy czy nowa broń celniejsza ale półniewidzialność i samodzielnie strzelające działdo dla comandera??!! Przecież ktoś kto zaczyna swoją przygodę z BF2142 nie ma szans z kimś kto gra w niego już np 3 miesiące
Wpierw to nauczyć się trzeba czytać.
Nie Commandera a SQ, o Comq nic prawie nei ma, prawdopodobnie go niebędzie.
Ta apteczka to świetny pomysł, a takie coś jak ten Network Data Link to już jest w testach Amerykańców od dobrych 6 lat.
Nie Commandera a SQ, o Comq nic prawie nei ma, prawdopodobnie go niebędzie.
Ta apteczka to świetny pomysł, a takie coś jak ten Network Data Link to już jest w testach Amerykańców od dobrych 6 lat.
Jak obejrzałem ten film to pierwsze skojarzenie dotyczące tego Network data link to: "Ej on czituje!". To naprawdę wygląda jakby gracz czity miał, hehe ;D
W pierwszej kolejności nastąpi wyscig po punkty (szaleńczy) skoro w przeciwieństwie do BF2 tutaj bez unlocków jest się na znacznie gorszej pozycji. Statsiarstwo czyli, przygotować się! Ogieeeeń!
troche lipnie mapy wygladaja ... i wszystko jakies takie dziwne
tez strzelaja jakimis kosmicznymi bronmi a efekty kapiszonow - mech dostaje z jakis mini bomb atamowych czy czolgu i ani drgnie ...
tez strzelaja jakimis kosmicznymi bronmi a efekty kapiszonow - mech dostaje z jakis mini bomb atamowych czy czolgu i ani drgnie ...
No to juz wiem ze napewno nie kupie tego badziewia :] Przynajmniej bedzie wiecej czasu wolnego hehe
Za kilka miesięcy:
Dog tag z noża zabiłem gracza: Code7, Wildy, Voodoo, FF/Ati, SOF itd. - Z pewnością taka perspektywa zachęci sekcje noob`owską do gry.
(" Jeśli zabijemy kogoś z noża, dostaniemy dog-taga jako zdobycz wojenną. Dodatkowo BF 2142 będzie prowadził dokładne statystyki każdego gracza, włącznie z Twoimi pchnięciami nożem. ") <WoW, zarąbiście>
i
"Gra będzie oferowała ~40 unlocków," <WoW, zarąbiście>
i
" ...nowe 4 klasy będą bardziej wszechstronne oraz będą oferować większą ilość zmian niż klasy znane nam z Battlefield 2. Ideą takiego pomysłu było stworzenie mocniejszych jednostek." - jeżeli noob będzie silniejszy (czyt. terminator), a pojazd słabszy, to pRO gracz z prawdziwego zdarzenia będzie rzadszy ( ala CS:S ? ) <WoW, zarąbiście>
Say no to BF2142, say yes to ET:QW.... >
Dog tag z noża zabiłem gracza: Code7, Wildy, Voodoo, FF/Ati, SOF itd. - Z pewnością taka perspektywa zachęci sekcje noob`owską do gry.
(" Jeśli zabijemy kogoś z noża, dostaniemy dog-taga jako zdobycz wojenną. Dodatkowo BF 2142 będzie prowadził dokładne statystyki każdego gracza, włącznie z Twoimi pchnięciami nożem. ") <WoW, zarąbiście>
i
"Gra będzie oferowała ~40 unlocków," <WoW, zarąbiście>
i
" ...nowe 4 klasy będą bardziej wszechstronne oraz będą oferować większą ilość zmian niż klasy znane nam z Battlefield 2. Ideą takiego pomysłu było stworzenie mocniejszych jednostek." - jeżeli noob będzie silniejszy (czyt. terminator), a pojazd słabszy, to pRO gracz z prawdziwego zdarzenia będzie rzadszy ( ala CS:S ? ) <WoW, zarąbiście>
Say no to BF2142, say yes to ET:QW.... >
W sumie to dobrze, ze seria BF przenosi się w futurystyczne klimaty, przynajmniej nie będzie już żadnych narzekań na brak realizmu W tym kontekście wszystkie opisane powyżej zmiany brzmią całkiem nieźle.
A więc koniec z jakimikolwiek aspiracjami do miana "symulatora pola walki", zostanie jedynie to, co było od zawsze - zespołowy shooter z elementami taktyki.
A więc koniec z jakimikolwiek aspiracjami do miana "symulatora pola walki", zostanie jedynie to, co było od zawsze - zespołowy shooter z elementami taktyki.
I dlatego najwiekszy sukces wroze FH2. BF2142 to bedzie taki sam, jak nie wiekszy niewypal niz BF2. Tak przesadza z tymi udoskonaleniami, ze pewnie beda musieli po 10 patchy wydac, aby w koncu rozgrywka wygladala normalnie. Juz widze te 32 osobowe mapy, gdzie bedzie 30 medykow z apteczkami i 2 inzynierow bo 2 mechy beda akurat dostepne na mapie + taki, ze teraz rzesze 13-latkow przerzuca sie na BF2142 (40 unlockow toz to raj dla malolatow) albo ET i wtedy FH2 bedzie wolny od takich osob. Tam juz nie bedzie statsow, unlockow, ty(L)ko prosta gra ala BF42. Kto wie moze w koncu wroca ludzie, atmosfera i klimat jaki panowal za czasow BF42?
EJ ale to jest RPG czy FPS? Twinn przykro mi ze musisz znosic komentarze takich noobow, bo ty jestes pr0 gracz i zostaniesz przy swoim pr0 statsiarstwie w bfie... Juz widze te rzesze ludzi ktorzy dokupuja sobie RAMu tylko po to aby miec szybciej zaladowana mapke, jak najszbciej stac sie SQuad Leaderem i nabijac sobie kille jakims przenosnym dzialkiem, kazdy bedzie chcial byc SL, darmoy frag do statsow to dla dzieci niezla gratka co nie? Fuj jak bf2 byl bardzo fajny w swojej pierwotnej formie, tak pozniej go zdupcyli i z niego zrezygnowalem. A bf2142 wiem odrazu ze nie kupie Chodz bardzo lubie klimaty mechow i innych roznych altajacych gowien.
Dodaj komentarz
Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!