Aktualności
Dzisiaj rano doszła do mnie taka oto wiadomość. Jest to oficjalne wyjaśnienie firmy Electronic Arts w sprawie systemu reklamowego w grze Battlefield 2142, które możemy przeczytać poniżej:
System reklamowy w grze Battlefield 2142 NIE POSIADA żadnego dostępu do plików, które nie są bezpośrednio związane z grą. Nie przetwarza i nie utrwala danych prywatnych, takich jak pliki cookie, szczegóły kont oraz historia surfowania w Internecie.
Battlefield 2142 prezentuje reklamy dostosowane dla danego regionu. System określa dany region na podstawie adresu IP gracza. W ten sposób wyświetlane są reklamy odpowiednie dla danego regionu i języka. Przykładowo, graczom z Paryża prezentowane są reklamy w języku francuskim. Zbierane informacje NIE SĄ wykorzystywane w innych celach.
Battlefiled 2142 śledzi również dane o przebiegu poszczególnych kampanii reklamowych: miejscu danego billboardu w grze, promowanej marki, czasu wyświetlania reklamy itp. Te informacje pomagają reklamodawcom w określeniu zasięgu swoich kampanii.
Mam nadzieję, że to wyjaśni wątpliwości graczy co do "szpiegowania" ich przez Electronic Arts...
Komentarze
Nie mówiąc już o tym że dodatkowa furtka dla sprytnych reklamodawców już będzie. Dla sprytnych producentów robactwa i mikrobów też. Ostatnio o wyciekaniu informacji było, głośno przy okazji afery z AOL. A teraz wystarczy że EA wyda oświadczenie i już jest OK ? Mało wam było różnych oświadczeń, zapewnień i obietnic przy okazji BF2 ?
Piszą co muszą napisać - ale nie zdziwcie się jak po pewnym czasie na wasze konta pocztowe zacznie napływać o wiele więcej śmieci niż dotychczas. I miejmy nadzieję że dane nie wyciekną jak to już wiele razy się zdarzyło. Co do sprawdzania IP - - tu nie potrzebny jest spyware - wystarczą logi na serwerach. EA równie dobrze może sobie zbierać dane z serwerów i przetwarzać je w dowolny sposób. Spyware w kliencie jest nie do zaakceptowania - IMO
2) albo EA mówi prawdę
ad 1) to kwestia czasu....
ad 2) no właśnie (za Iron Man), po co lokalizacja skoro podajesz kraj ?, nie rozumiem też badania miejsce reklamy w grze - to kto napisał tę grę, nie EA ?, czas emisji reklamy - jak oni nie wiedzą to kto ma to wiedzieć ?
ponawiam apel (oczywiście bezskuteczny, ale zawsze ) niech będą dwie wersje: z reklamami i bez , tańsza i droższa i finito, ja nie chcę reklam - zapłacę za to, kto inny woli mieć tańszą grę to niech mu dadzą rabat... badania rynku kosztują...
I nie po raz pierwszy wiemy co i jak
ehhh a nawet sie zastanawailem nad kupnem
"Heniu poleca wszelkie nowości growe i filmowe - Stadion Dziesięciolecia, sektor D, łożko polowe 3A."