Aktualności
Zainteresowanie grą Battlefield: Bad Company 2 wzrasta, o czym świadczy Wasza dyskusja w komentarzach na temat chociażby zbliżających się beta testów na PC. W związku z tym, DICE ujawnia kolejne informacje które na pewno zainteresują wszystkich oczekujących na grę. W rozwinięciu newsa piszemy m. in. o konsoli w grze, obsłudze dźwięku przez silnik Frostbite i... a zresztą sami zobaczcie!
Zaczynamy! Pierwsza informacja dotyczy tego, czy gra będzie umożliwiała dostęp do konsoli, która od czasów BF1942 do BF2142 była cały czas "obecna". Odpowiedź na te nurtujące graczy pytanie, postanowił opublikować w odpowiednim wątku na Forum EA, Johan Andersson z DICE
Jak wiadomo, konsola jest czymś bardzo przydatnym, szczególnie przy obsługiwaniu serwera gry czy np. ustawianiu opcji gry bez wychodzenia do menu. Miejmy nadzieję, że EA / DICE wie co robi i udostępni chociaż odpowiednie narzędzie umożliwiające zarządzanie serwerem.
Kolejna sprawa dotyczy obsługi dźwięku przez silnik Frostbite na PC. Na ten temat postanowił wypowiedzieć się po raz kolejny na Forum EA UK, deeeloper z DICE ukrywający się pod nickiem katamakel. Całość wypowiedzi (w jęz. ang. - przyp. red.) możecie zobaczyć tu oraz tu. W skrócie:
- ok. 3% użytkowników Steama korzysta z zew. kart dźwiękowych wspierających sprzętową akcelerację (deweloperzy uważają to źródło jako najbardziej wiarygodne)
- DICE, aby zapewnić wszystkim graczom takie same, wrażenia dźwiękowe, postanowiło głównie wspierać obsługę programową dźwięku
- producenci kart dźwiękowych niechętnie dostarczają sprzęt który mógłby posłużyć programistom do lepszego wsparcia ich produktów w grze (w przeciwieństwie od Intela i producentów kart graficznych)
- jeżeli posiadasz szybki procesor, to generowany dźwięk będzie lepszy (jako przykład był podany tutaj dźwięk silnika który będzie bardziej dokładniejszy na lepszym procesorze)
- gra nie wykorzystuje w pełni dźwięku 7.1, dlatego ustawieniami zapewniającymi najlepsze doznania będą 5.1, próbkowanie 48kHz i dźwięk 16 bitowy
Na koniec pozwoliłem sobie na opublikowaniu pewnej informacji, która jak dla mnie mnie po raz kolejny potwierdza czwarty, nieujawniony tryb. Jak podaliśmy w tym newsie, może być nim Squad Rush. Obecność tego trybu sugeruje zdjęcie okładek, które zostały zamieszczone na jednym z Twitterów dewelopera z DICE. Na poniższym obrazku (2) dokładnie widać obecność tej nazwy co pozwala sądzić, że gracze typowego infantry z BF2/BF2142 powinni być spokojni o tryb bez pojazdów.
Komentarze
te co granatnik wybuchnie koło ciebie a ty nadal biegasz czy te co jesteś 5cm od klijenta walisz z AK i nic a może te co walisz ze snajpy w heda kurz zostaje u góry a klient pada na Z i się śmieje.
przecież to takie logiczne