Aktualności

Zainteresowanie grą Battlefield: Bad Company 2 wzrasta, o czym świadczy Wasza dyskusja w komentarzach na temat chociażby zbliżających się beta testów na PC. W związku z tym, DICE ujawnia kolejne informacje które na pewno zainteresują wszystkich oczekujących na grę. W rozwinięciu newsa piszemy m. in. o konsoli w grze, obsłudze dźwięku przez silnik Frostbite i... a zresztą sami zobaczcie!

Zaczynamy! Pierwsza informacja dotyczy tego, czy gra będzie umożliwiała dostęp do konsoli, która od czasów BF1942 do BF2142 była cały czas "obecna". Odpowiedź na te nurtujące graczy pytanie, postanowił opublikować w odpowiednim wątku na Forum EA, Johan Andersson z DICE

repiMy nie usunęliśmy konsoli z BC2. Najprostszą odpowiedzą jest ta, że BC1 i BC2 po prostu nigdy nie posiadało dostępu do niej (konsoli). Oznacza to także, że gra nie będzie podatna na różne modyfikacjie (hacki), które mogłyby być spowodowane jej udostępnieniem.

Jak wiadomo, konsola jest czymś bardzo przydatnym, szczególnie przy obsługiwaniu serwera gry czy np. ustawianiu opcji gry bez wychodzenia do menu. Miejmy nadzieję, że EA / DICE wie co robi i udostępni chociaż odpowiednie narzędzie umożliwiające zarządzanie serwerem.

Kolejna sprawa dotyczy obsługi dźwięku przez silnik Frostbite na PC. Na ten temat postanowił wypowiedzieć się po raz kolejny na Forum EA UK, deeeloper z DICE ukrywający się pod nickiem katamakel. Całość wypowiedzi (w jęz. ang. - przyp. red.) możecie zobaczyć tu oraz tu. W skrócie:

  • ok. 3% użytkowników Steama korzysta z zew. kart dźwiękowych wspierających sprzętową akcelerację (deweloperzy uważają to źródło jako najbardziej wiarygodne)
  • DICE, aby zapewnić wszystkim graczom takie same, wrażenia dźwiękowe, postanowiło głównie wspierać obsługę programową dźwięku
  • producenci kart dźwiękowych niechętnie dostarczają sprzęt który mógłby posłużyć programistom do lepszego wsparcia ich produktów w grze (w przeciwieństwie od Intela i producentów kart graficznych)
  • jeżeli posiadasz szybki procesor, to generowany dźwięk będzie lepszy (jako przykład był podany tutaj dźwięk silnika który będzie bardziej dokładniejszy na lepszym procesorze)
  • gra nie wykorzystuje w pełni dźwięku 7.1, dlatego ustawieniami zapewniającymi najlepsze doznania będą 5.1, próbkowanie 48kHz i dźwięk 16 bitowy

Na koniec pozwoliłem sobie na opublikowaniu pewnej informacji, która jak dla mnie mnie po raz kolejny potwierdza czwarty, nieujawniony tryb. Jak podaliśmy w tym newsie, może być nim Squad Rush. Obecność tego trybu sugeruje zdjęcie okładek, które zostały zamieszczone na jednym z Twitterów dewelopera z DICE. Na poniższym obrazku (2) dokładnie widać obecność tej nazwy co pozwala sądzić, że gracze typowego infantry z BF2/BF2142 powinni być spokojni o tryb bez pojazdów.

Komentarze

[01] balbin_JD
17:57 15-01-2010
-3
i bardzo dobrze że zablokują konsole mam nadzieje ze tak zostanie i skończy się wpisywanie cfg i innych syfów oby jakie kolwiek ustawienia były tylko i wyłącznie dostępne z poziomu opcji w grze !!!
[02] bodeek
19:48 15-01-2010
I tak znajdzie się plebstwo, które czegoś się czepi i znów będzie whine, że on go zabija bo coś tam ;D W każdej grze tak jest ;p
[03] balbin_JD
20:13 15-01-2010
-2
czit czitem ale przynajmniej nie będzie wspomagania za pomocą cfg mam nadzieje
[04] Daszek
21:55 15-01-2010
Dobrze byłoby jakby dali coś w rodzaju AMX Mod do CS1.6, czyli wygodne narzędzia dla adminów serwera.
[05] DeV
22:52 16-01-2010
Haxy i tak znajdą sposób to kwestia czasu, a czy wyłączenie konsoli załatwi sprawe NAPEWNO NIE! Jednego czego się obawiam to tego że opcje w grze bedą biedne, a hitboxy tragiczne mam nadzieje że antylag będzie a EA/DICE potrafi uczyć się na błędach ...
00:28 17-01-2010
@Dev jeszcze gra nie wyszła , zreszta jak beda słabe hitboxy to od tego sa patche wiec jak tak bedzie to jest to do naprawienia Idealnej gry nie da sie wypuścic ...
[07] balbin_JD
10:49 17-01-2010
-3
hax a cfg to różnica łatwiej wykryć dodatkowy działający program niż wpisy w plikach cfg i wiem ze zawsze jakiś cziter się znajdzie ale cóż są ludzie i parapety nieumiejące grać bez wspomagaczy ...
[08] blbl123pl
13:16 17-01-2010
@KomandoZomal to ty chyba w BF2 nie grałeś jakie poprawianie hitboxów przez patche???
te co granatnik wybuchnie koło ciebie a ty nadal biegasz czy te co jesteś 5cm od klijenta walisz z AK i nic a może te co walisz ze snajpy w heda kurz zostaje u góry a klient pada na Z i się śmieje.
14:50 17-01-2010
@ BLBL grałem przez 2,5 roku i wiem co nieco o tej grze a ze dymy z bani leciały to własnie kiepski hitbox był , chyba nie czytałes poprawki w 1.50 do BF2 a o to ona "Poprawiono detekcję strzałów, hitboxy powinny być bardziej przy modelu"
[10] NoAim
15:19 17-01-2010
Lipa z tym dźwiękiem trochę, mój X-Fi będzie się nudzić...
[11] GAMERpl
17:27 17-01-2010
-2
to ze niema konsoli nie znaczy ze nie możesz ustawić konfiga ;D a zresztą konfig to nie czit bo czemu można go edytować gdyby był zakazany nie byłoby do niego dostępu
[12] balbin_JD
20:11 17-01-2010
-2
i kolejny pro noob który bez cfg nie potrafi grać :D
20:45 17-01-2010
-2
Kurde.. Beznadziejnie z tym dzwiekiem ;//
[14] bether
12:24 18-01-2010
-2
Mogliby wypuścić DEMO multiplayer z jakąś jedną mapą tak jak to było z BF2
[15] balbin_JD
14:34 18-01-2010
-3
przecież będzie beta po co ci demko ??
[16] ForTheWin
17:07 18-01-2010
0
no to logiczne bo jak np ktoś jeszcze nie jest dokońca zdecydowany że chce kupić BF a bety są tylko na prypka i tylko nie liczi się dostaną

przecież to takie logiczne
[17] balbin_JD
17:20 18-01-2010
-2
ja tam mam klucz do bety a nawet dwa wiec mi demo nie potrzebne
[18] krew
20:32 18-01-2010
0
swoją droga demo zostanie wydane...
[19] ForTheWin
20:36 18-01-2010
0
jak już mają wydać to pewnie po becie
[20] Kessol
21:58 21-01-2010
0
demo tylko na konsole

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!