Aktualności

Na najbliższej Game Developer Conference (28 Lutego - 4 Marca), przedstawiciel studia Dice będzie rozmawiać na temat "Lighting You Up in BATTLEFIELD 3". Co prawda, takie wykłady są przeznaczone dla deweloperów gier, ale często pokazany na nich materiał jest publikowany później w sieci. Z opisu prezentacji można się domyślać, że BF3 będzie miał zaawansowaną grafikę, wykorzystującą HDR i złożony system oświetlenia. Ponieważ Battlefield 3 nie został jeszcze oficjalnie zapowiedziany, możliwe jest, że przed GDC dowiemy się czegoś więcej o grze. W rozwinięciu newsa pełna treść zapowiedzi konferencji (po angielsku i po polsku).

 

 

Prezentujący: Kenny Magnusson (EA DICE)
Dzień / Czas / Miejsce: Zostanie podane
Track / Forma: Visual Arts / Wykład
Opis: Ta sesja prezentuje szczegółowy opis nowego systemu światła/cienia zaimplementowanego w silniku Frostbite 2 oraz w jaki sposób możemy rozszerzyć jego granice w bardzo dynamicznym, zróżnicowanym oraz podatnym na zniszczenie środowisku Battlefield 3.

 

Battlefield 3 wykracza poza ograniczenia systemu światła/cienia - znane nam z poprzednich gier z serii Battlefield - poprzez unikanie gotowego i statycznego światła/cienia nie poświęcając przy tym jakości.

 

Przedyskutujemy proces technicznej implementacji różnych rozwiązań i nowinek w Battlefield 3. Omówimy sposób przepływu informacji pomiędzy nimi a także to jak poszczególne elementy systemu światła/cienia się wzajemnie uzupełniają (deferred rendering, HDR, dynamic radiosity. particle lighting.)

Takeaway: *Jak połączyliśmy dwa systemy światła/cienia; ten z Mirror's Edge i ten z Battlefield'a *Jak radiosity architecture działa w grach komputerowych* W jaki sposób zarządzamy siatkami* Zalety real time radiosity* Oświetlanie dużych środowisk* Jak używamy światła/cienia* Dlaczego jest istotne aby oddzielić elementy w systemie światła/cienia* Dlaczego właściwy przepływ informacji jest tak istotny* Czego nauczyliśmy się w trakcie tego procesu

Publiczność: Osoby, które chcą brać udział w konferencji powinny rozumieć nie tylko podstawy systemu światła/cienia używanego w aktualnie tworzonych grach ale także podstawy renderowania. Konferencja jest generalnie skierowana do artystów technicznych oraz programistów od renderowania. Pomimo tego, prezentacja jest na tyle mało skomplikowania, że każdy, kto weźmie w niej udział zyska wgląd w świat światła/cienia.

 

Speaker/s: Kenny Magnusson (EA DICE)
Day / Time / Location: TBD
Track / Format: Visual Arts / Lecture
Description: This session presents a detailed overview of the new lighting system implemented in DICEs Frostbite 2 engine and how it enables us to stretch the boundaries of lighting in BATTLEFIELD 3 with its highly dynamic, varied and destructible environments.

BATTLEFIELD 3 goes beyond the lighting limitations found in our previous battlefield games, while avoiding costly and static prebaked lighting without compromising quality.

We discuss the technical implementation of the art direction in BATTLEFIELD 3, the workflows we created for it as well as how all the individual lighting components fit together: deferred rendering, HDR, dynamic radiosity and particle lighting.
Takeaway: * How we merged the two lighting systems for mirror's edge and battlefield * How does a real time radiosity architecture work for a Video Game * How we manage the new authoring of meshes * The advantages of a real time radiosity * Lighting large environments * The best practice * How we use lights * Why its important to separate elements in the lighting system * why is workflow so important * what we have we learned in this process
Intended Audience: Attendees should understand the fundamentals of lighting systems used in contemporary game development as well as basic principles of rendering technology. Primarily directed at technical artist and rendering programmers, the presentation is accessible enough that anyone attending will gain an insight into the world of lighting.

Komentarze

[01] balbin_JD
09:31 25-11-2010
0
chyba pierwszy news na bf.pl którego autorowi się nie chciało przetłumaczyć tylko go skopiował
[02] Sasquacz
10:03 25-11-2010
1
Bo on o tej godzinie jest nieświadomy tego co robi ;]
[03] Uapa
10:42 25-11-2010
4
@01
Teraz zadowolony? Postanowiłem zostawić część słów po angielsku z prostego powodu - język techniczny programistów jest mi obcy. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie co zmienić to proszę je przesłać na maila.
[04] Huzar
11:44 25-11-2010
0
A tam jakiś bf3 Polacy wygrali BF2 CC 2010 Infantry by ESL i to jest wiadomość miesiąca jak nie roku
[05] Eleanor
14:08 25-11-2010
Komentarz zablokowany
[06] Huzar
14:12 25-11-2010
1
A co do tego ma BC2 ?:)
16:08 25-11-2010
1
A co mnie jakieś światło obchodzi ?
17:45 25-11-2010
0
Zapowiada się na pixes shaders 5.0
[09] Ciastek96
16:29 26-11-2010
-1
jakiś tam wyklad o bf3 wazniejszy niż to ze Tp wygralo bf2cc . najs . Gratzy bf.pl !!!
[10] XerxesPL
15:36 29-11-2010
2
Ja pierdziele,wy życia nie macie że się rajcujecie że ktoś tam wygrał?
[11] Sasquacz
22:13 29-11-2010
0
popieram Eleanora!
[12] legoingr
18:43 02-01-2011
0
@07 Ciebie nie, ale niektórzy chcieliby zobaczyć jak wyglądał by świat w Bf ze światłem podobnym do tego z serii GTA.

Co napisał Eleanor?
[13] legoingr
18:44 02-01-2011
0
Znaczy, nie takim, ale dynamiczną zmianą dnia i nocy (chyba, bo tak doczytałem).

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!