Aktualności
Do sieci wyciekły zdjęcia zawartości marcowego numeru magazynu Game Informer, w którym to znajduje się obszerny artykuł dotyczący Battlefield 3. Ze skanów możemy dowiedzieć się nowych, interesujących informacji (oraz zobaczyć pierwsze zdjęcia z gry!) na temat nadchodzącego Battlefielda - więcej w rozwinięciu.
Destrukcja 3.0
W silniku Frostbite 2 zaimplementowano najnowszy system destrukcji od Dice. W nowym BF nic nie może się uchować przed zniszczeniami. Podczas zamkniętej prezentacji pokazano demo, w którym trzęsienie ziemi rozerwało ulice miasta oraz spowodowało zawalenie się 7-piętrowego budynku. Pocisk RPG wystrzelony w budynek wyzwala wielką siłę uderzeniową, która powoduje pękanie szyb na wielu piętrach, oraz rozrywa najbliższe fragmenty budynku na setki drobnych kawałków.
Nowy system oświetlenia
Dynamiczne oświetlenie było zaimplementowane już w BF Bad Company 2, jednak proces ustawienia odpowiedniego oświetlenia i cieniowania wszystkich obiektów był czasochłonny. W silniku Frostbite 2 zawarte są zaawansowane technologie, taki jak deferred lightning, real-time radiosity oraz system dynamicznych cieni (obejrzyj pokaz tych technologii tutaj). Dzięki temu cały proces umieszczania nowych źródeł światła w lokacjach zajmuje dużo mniej czasu dla programistów. Pozwala to także na bardziej rozbudowane oświetlenie - jeden fragment wąskiej uliczki z Battlefield 3 może mieć więcej źródeł światła, niż cała mapa wzięta z Bad Company 2!
Lepsze animacje, AI oraz dźwięki na polu bitwy
Twórcy gry pierwszy raz w historii gier spod znaku Battlefield stworzą w BF3 dwa oddzielne systemy animacji postaci: oddzielny dla trybu singleplayer, oddzielny dla trybu wieloosobowego. Postać kontrolowana przez gracza ma zachować szybką reakcję na zmiany kierunku celowania itp., przy zachowaniu realistycznego wyglądu i odwzorowania ruchu. Poczynione zostały także postępy w kwestii AI (sztucznej inteligencji) dla trybu pojedynczego gracza. Aby Battlefield 3 był porządnie udźwiękowiony, ekipa z Dice wybrała się z mikrofonami na poligon w Szwecji, aby jak najrealistyczniej oddać w grze odgłosy przelatujących pocisków, przejeżdzających czołgów itp.. Całe udźwiękowienie gry ma być czyste, zaprojektowane tak, aby można było łatwo zorientować się w położeniu przeciwnika. Na przykład: odgłosy wroga przebiegającego obok mają być głośniejsze, niż oddawane w oddali strzały. Gracz posługujący się dobrym sprzętem audio usłyszy różnicę pomiędzy czołgiem mierzącym końcówką lufy w ścianę, za którą się schował, niż gdyby czołg celował w inną stronę. Karabin maszynowy który za chwilę ma się przegrzać będzie wydawał nieco inne dźwięki podczas strzelania, nie będzie więc potrzeby stosowania wskaźnika temperatury broni. I tak dalej.
Odznaczenia i modyfikowanie własnej postaci w trybie multiplayer
W Battlefield 3 ma być dużo więcej rzeczy do odblokowania, niż w Bad Company 2. Jednakże do odblokowania mają być nie tylko nowe giwery i celowniki, jak to było w BC2. System statystyk ma wspierać graczy w drodze do zdobycia najwyżej rangi w BF3. Prawdopodobnie oznacza to, że do każdego wojskowego stopnia w grze do zdobycia będzie także jakiś dodatkowy unlock. Programiści z Dice nie chcą pozwolić graczom na przesadną edycję swoich mundurów, tak aby nie mogli się zakamuflować jako zawodnicy z przeciwnej drużyny, lub biegali w absurdalnych, różowych gatkach. Mimo to, modyfikowanie swojego żołnierza w trybie wieloosobowym będzie możliwe. Na razie nie wiadomo w jakim zakresie, ale gracze mają być z tego rozwiązania "bardzo zadowoleni".
Gameplay. Tryb komendanta, drużyny, klasy, tryb hardcore, killcam
Choć Patrick Bach w wywiadzie dla GI nie mówi tego wprost, to wyraźnie sugeruje, że dla trybu komendanta znanego z BF2 nie będzie miejsca w jego następcy. Powody, dla których tryb komendanta prawdopodobnie nie pojawi się w BF3 to przekonanie Dice, że taka funkcja nie cieszyła się dużym zainteresowaniem zawodników. Większość graczy z BF2 jest wg. autorów BF3 zainteresowana jedynie graniem w swojej drużynie i otrzymywaniem rozkazów od dowódcy. Poza tym podczas rozgrywania bitwy w "dwójce" z trybu komendanta mogły korzystać tylko 2 osoby jednocześnie, a panowie z Dice są zainteresowani tym, aby jak najwięcej sprzętu było dostępne dla każdego i bez ograniczeń. Bach podaje jako przykład takiego rozumowania UAV w Bad Company 2, z którego może korzystać każdy gracz na serwerze, a nie tylko komendant, którego zresztą w "złej kompanii" nawet nie ma.
System drużyn ma być znacznie poprawiony w stosunku do BF2, a przede wszystkim w stosunku do BC2, gdzie system składów jest wyjątkowo kulawy. Nieznane są jeszcze żadne konkrety na ten temat, ale można się spodziewać podniesienia limitu żołnierzy w jednej drużynie, nowego systemu wydawania rozkazów itd.
Od czasów Battlefield 2 posiadającego siedem klas postaci, każdy następny Battlefield miał 4 rodzaje żołnierzy do wyboru (lub nawet tylko 3 jak w BF1943). W BF3 najprawdopodobniej również znajdą się 4 specjalizacje żołnierzy. Zamiast robić wiele klas postaci, programiści z Dice wolą dać graczowi jak najwięcej broni i gadżetów do wyboru , tak aby mógł dostosować swój ekwipunek jak najlepiej do funkcji, jaką chce pełnić.
Tryb hardcore, znany z Battlefield: Bad Company 2 ma szansę pojawić się w Battlefield 3. Kolejna rzecz znana z BC2, killcam, najprawdopodobniej będzie obecna także w "trójce", z możliwością jej wyłączenia przez administratora serwera.
Tryb spectator / theater mode ?
Prace nad trybem pozwalającym na podgląd rozgrywki / odtwarzaniu dem w BF3 trwają mimo wielu trudności napotkanych po drodze, jednak szczegółów dot. funkcjonalności nowej funkcji itp. są nieznane.
Wieloplatformowość. Mody dla BF3
W przeciwieństwie do większości dzisiejszych gier, Battlefield 3 jest grą stworzoną na PCty, oraz dodatkowo przerobioną w wersji na konsole. BF3 w wersji na komputery osobiste będzie oferował wiele funkcji, jakich nie będzie w wersji na konsole, takie jak możliwość grania w 64 osoby jednocześnie na jednym serwerze czy korzystanie z zaawansowanej grafiki, obsługującej anty-aliasing i rozmycia obrazu. Niestety, oczekiwane przez fanów serii modyfikacje gry Battlefield 3 tworzone przez samych graczy raczej nie powstaną. BF3 nie będzie zawierał w sobie narzędzi modderskich, jak było to w przypadku BF2. Ponieważ silnik Frostbite 2 jest bardzo zaawansowany technologicznie, stworzenie dla niego odpowiedniego SDK (software development kit) zabrałoby mnóstwo czasu programistom, a ci z kolei wolą się skupić na dopracowywaniu samej gry. Jednakże umożliwienie graczom na "jakieś" modyfikacje Battlefield 3 nie są jeszcze całkowicie wykluczone. Szczegóły są jeszcze nieznane, ale być może sprawa edytowania BF3 nie będzie wyglądała tak czarno, jak wygląda na pierwszy rzut oka.
Singleplayer
Podczas prezentacji dla dziennikarza GI pokazano krótki fragment z trybu jednoosobowego, rozgrywany w miejscowości As-Sulajmanijja (Irak), w roku 2014. Ma to być misja naszpikowana budującym się napięciem, przekleństwami towarzyszy broni oraz klimatyczną muzyką. Kampania w trybie singleplayer ma toczyć się w "wielu różnych miejscach, nie tylko na Bliskim Wschodzie".
Skany z magazynu:
Komentarze
@08 No właśnie to jest teraz najważniejsze. Póki nie zobaczę rozgrywki nie zamawiam gry
Sądząc po twoim nicku pewnie masz 16 lat tak jak ja (patrząc rocznikowo). Ja mam włąśnie takich rodziców którzy kontrolują co kupuję i nie mogę sobie pozwolić na BF 3 bo według oznaczeń PEGI jest to gra dla dorosłych. A ty sobie kupujesz mimo zastrzeżeń?
Jeszcze do teraz jest trochę(dużo?) bugów które były już naprawione w becie ,a w oryginalnej wersji dalej są... śmiać się czy płakać?
Śmiać się przez łzy.
Czekamy na filmiki z akcją, bo screeny nie pokazują jak to wszystko działa.
popieram!!!
Gra była by lepsza gdyby ludzie patrzeli na pegi, na pewno było by mniej snajperów ! Przepraszam za OT...
noooo i najlepiej zeby dali trawe po pache i drzewa na ktore mozna wejsc i kampic z ukrycia + 4 klasy snajperow+modyfikacja uniformu i mozliwosc odblokowania gowna,lajna zeby mozna bylo sie polozyc obok i jak przeciwnik bedzie sie skradal to zeby nie wyczul!!l!!! i zeby bylo mozna zniszczyc nawet slonce!! bo budynki to malo...aaaaaaaaa i musi byc dot na celowniku nie potrafie strzelac z muszki...wogole glupota ze mozna zabic nie przyblizajac..100 unlockow moze mi nie stanac...jezeli bedzie tez 2000 baretek do odblokowania to wogole zleje sie az po kolana!!! i tryb wspierania celowania jak na konsole bo myszka radze sobie troche lepiej w pasjansa :D
umrzyj
(A wszystko zaczęło się od "subtelnej" (czyżby?) ironii Dywana... facepalm.jpg)
a o czym chcialbys tam pisac skoro nie ma jeszcze konkretnych materialow zeby porozmawiac?? dokladniej cos bedzie wiadomo w 28 lutego - 4 marca kiedy ruszy Game Developers Conference w San Francisco..podejrzewam ze moze jakis gameplay pokaza z singla a moze i nawet jakies multi
O Bad Company podforum bylo dlugo przed wyjsciem gry.
Jedną partię kluczy na XBL już rozdali.
Pozdrawiam.
A i jak pisałeś do polskiego oddziału EA to pewne, że oni nic nie robią i na żadne pytanie Ci konkretnie nie odpowiedzą. Napisz ze granicę bo tam chcą komuś pomóc, a w Polsce to tylko siedzą byle kaska leciała i taki z nich pożytek.
PS:
To że nie pójdzie na XP mnie dobiło...
EA/DICE Żal...
hmm Ci którzy mają podobne zdanei dadzą + a Ci którzy chwalą coś czego nie widzieli na oczy dadza -
"DICE zawsze robią świetne bf-y to wiemy wszyscy" mowisz ze to tylko twoja opinia,wiec po co piszesz ze wiedza to wszyscy???? rozmawiales z tymi wszystkimi?? np. moi wszyscy znajomi ktorzy graja w bfa dluzej niz 2 lata i graja/grali klanowo badz byli aktywni na scenie twierdza ze to syf i porazka co DICE teraz daje...bc2,moh,bf1943,bf:heros,bfp4f...kolejny ich tytul niczego nowego nie wprowadzi oprocz tego ze na moim kompie pewnie bedzie z 30fpsow, napewno ogien i dym z lufy teraz przysloni mi 70% widocznosci albo wogole podczas strzelania bede mogl zakryc oczy i modlic sie zeby dzieki dynamicznym swiatelkom,piardom z dupy i ch** wie czym jeszcze zabic typa ktory kryje sie pod dobrodziejstwami nowego silnika frostbite....poprostu super!!!!! nie moge po dzien dzisiejszy wyjsc z zachwytu i czekam az dostane bf3 i beda pizgac mnie snajperzy z krzakow,trawy a byc moze i znajdzie sie jakis stog siana w ktorym bedzie mozna schowac swoja zkampiona picze!
Skąd k**wa możesz wiedzieć ze Bf3 nic nowego nie wprowadzi skoro nie było nawet porządnej prezentacji...
Garstka niusów które mogą znaczyć 1000 rzeczy...
Typowe... Narzekać byle by narzekać, bez konkretnych powodów. Tylko dla samego narzekania.
Trudno żeby już było wszystko wiadomo tak przeciez działa rynek.
Ja osobiscie na BC2(w trakcie testów wersji beta podiekowałem) sie zawiodłem i gram dalej w BF2 i mam nadzieje że przejde na BF3.
Ja tam kupie BF3
Battlefield 3 Cheat
XXXXXXXXXX.com is already testing our Battlefield 3 Hack. We have several insiders working with the beta team and our coder already has access to the game. We will have the hack out as part of our Master Hack as soon as the game is released. Click here for Master Pack Details.. "
czyli wynika ze goscie od haxow juz maja dostep do BF3 i pisza czity hahahah DICE musi wspolpracowac z nimi albo dev. dorabiaja na boku majac w dupie graczy i ich przyjemnosc...no dzieci neo szybko minus dla dywana