Aktualności

Na Blogu Battlefield pojawił się wywiad na temat znanej dla większości graczy mapy Wake Island z Niklasem Fegraeusem, człowiekiem Dice odpowiedzialnym za pierwsze DLC do Battlefield 3 o nazwie Back to Karkand oraz z Larsem Gustavssonem, producentem Battlefield 1942. W rozwinięciu autorskie tłumaczenie wywiadu + obrazek przedstawiający koncept wyglądu mapy Wake w BF3.


 

Witaj, Niklas Fegraeus! Jesteś głównym projektantem Battlefield 3: Back to Karkand, gdzie pojawi się kultowa mapa Wake Island. Jak daleko sięgają Twoje wspomnienia z tą mapą?

- Wyspa Wake była moim pierwszym kontaktem z serią Battlefield, tak jak była dla wielu innych. Właściwie, w 2002 roku byłem związany z profesjonalnym klanem Counter Strike. Dopiero co zmiażdżyliśmy naszego przeciwnika, kiedy zaproponowali nam rewanż - w świeżo wydanym demo Battlefield 1942, na mapie Wake Island!

 

Więc jak wspominasz swój pierwszy kontakt z serią BF?

- Nigdy nie grałem wcześniej w coś takiego jak Battlefield, mój team graczy CSa biegał sobie po wyspie Wake, podczas gdy przeciwnik bombardował nas myśliwcami Zero. Pomyślałem sobie "To niesprawiedliwe! Gdzie w tym wszystkim jest radość z gry?" Jednakże szybko zdałem sobie sprawę z tego, że był to produkt na swój sposób zupełnie nowy i inny, prawdę mówiąc, że była to świetna gra.

 

Pomyśl sobie o ostatnich 9 latach aż do dzisiejszego dnia. Jakie to uczucie, być odpowiedzialnym za odtwarzanie być może najlepiej odzwierciedlającej klimat gier Battlefield mapy?

- Jest to dziwne uczucie zmieszanej presji przy zostawaniu wiernym dziedzictwu Wake Island, jednocześnie mając nowe i ekscytujące możliwości dzięki silnikowi Frostbite 2. Czuję, że robimy naszą własną, unikalną interpretację mapy. Wyspa Wake doczekała się tylu kopii w wielu różnych grach, że nie czujemy się zobowiązani do tworzenia nowej wersji mapy kropka w kropkę na podstawie planów lokacji z poprzednich Battlefieldów.

 

Jedną z rzeczy, nad którymi zastanawiają się fani jest pytanie, dlaczego już teraz zaczęliście pracować na DLC do Battlefield 3?

- Cóż, w grze BF Bad Company 2 mocno eksperymentowaliśmy z DLC i wydaje mi się, że się wtedy dużo nauczyliśmy. Naszym celem jest to, aby każdy dodatek do Battlefield 3 reprezentował sobą taki poziom, jak dodatek Vietnam do BF: BC2. W związku z tym musimy zacząć pracę nad DLC wcześniej, równolegle z pracami nad samą grą.

 

Na koniec, dlaczego uważasz, że Wake Island to świetna mapa Battlefield?

- Uwielbiam to, że mapa Wake Island jest taka prostolinijna, że ma się na niej dobry widok na całą akcję oraz że jest tam mnóstwo miejsca na walkę pojazdów. Po prostu mapa aż krzyczy Battlefieldem.

 

Lars Gustavsson był producentem gry Battlefield 1942 w 2002 roku i pracował nad pierwszą wersją Wyspy Wake. Wywiad z nim poniżej.

 

Witaj, Lars! Na czym była wzorowana mapa Wake wtedy, w "classicu"?

- Podstawowym założeniem były nasze obserwacje, jak wygląda współcześnie wyspa Wake, znana z działań wojennych podczas Drugiej Wojny Światowej. Wiedzieliśmy, że niemożliwe będzie odtworzenie tej wyspy w grze w skali 1:1, ale to i tak nie było naszym głównym celem. Co zabawne, tak naprawdę zmniejszyliśmy tą mapę tak bardzo, ponieważ jej większa wersja powodowała błędy w grze. Poziom Wake Island początkowo miał być większy, ale zmniejszenie go utworzyło bardzo fajną i skoncentrowaną rozgrywkę.

- Ta koncentracja wynika również z faktu, że z powodu kształtu wyspy przypominającym literę U, nie możesz uciec. Jeśli stanie Ci czołg na drodze, będziesz musiał się z nim zmierzyć prędzej czy później. Jest to coś, co próbowaliśmy utworzyć we wszystkich lokacjach Battlefield: prostoliniowość.

 

Co masz na myśli, mówiąc "prostoliniowość"?

- Cóż, na niektórych mapach, główny front walk bywa czasem "śliski", lub wręcz przypomina karuzelę, co działa świetnie na mapach takich jak El Alamein. Uwielbiam tą mapę, ale powodem, dla którego "karuzelowy gameplay" działa na Alamein jest to, że masz widok na całą okolicę, więc wiesz kiedy tracisz pozycję. Jednakże na Wake Island było kluczowe, aby uczucie wyraźnej linii frontu było wyraźne cały czas.

 

Jak ogólnie wygląda rozgrywka na wyjątkowo ukształtowanej Wyspie Wake?

- Jest bardzo dynamiczna. Kształt litery U oznacza, że działania na obszarze wodnym pomiędzy dwiema odnogami wyspy, płynąc łodzią czy wpław, mogą otworzyć nowe alternatywne drogi, kiedy jedna z drużyn jest lockowana ciężkim sprzętem na jednej z flag. Na Wake zawsze jest alternatywne rozwiązanie i osobiście uważam, że jest to czymś, co czyni Battlefielda Battlefieldem.

 

Mapa była również obdarzona specjalnym tonem i stylem.

- Tak. Była to kwestia "zabawy ponad realizmem". Wzięliśmy rzeczywistość i przekształciliśmy ją tak, aby pasowała do naszych planów. Na wyspie czuć klimat Złota dla zuchwałych, kontrast pomiędzy rajskim wyglądem wyspy a szaleńczymi bitwami.

 

Co czujesz, wiedząc, że nowa wersja mapy Wake Island jest znowu w trakcie tworzenia?

- Czuję się podekscytowany! To, co ciągle mnie kręci na temat tej mapy to fakt, że jest na niej prowadzona wojna totalna. Samoloty startują z lotniskowców, działa przeciwlotnicze strzelają, łodzie nadciągają, czołgi się przetaczają... a czasami poprostu musisz zatrzymać się i spojrzeć na błyszczącą wodę, bo jest taka piękna. W moim sercu zawsze będzie specjalne miejsce dla Wake Island.

Komentarze

11:06 19-05-2011
1
Oby była taka, ponura kolorystyka na mapie jak na rysunku koncepcyjnym. Pełno czarnego dymu i czarnych chmur, duże kontrasty silnego słońca przebijającego się przez ciemne niebo i silny wiatr od oceanu. To by był nowy wymiar wyspy Wake. Od czasu do czasu sztorm by mógł wystąpić, co by urozmaiciło rozgrywkę - samoloty i helikoptery by miały problemy z lotem, ograniczyłaby się widoczność, nie mogłaby artyleria ostrzeliwać terenu gdybym był projektantem tej mapy to tak bym to wszystko widział.
11:27 19-05-2011
-3
No no, i mógłby czasem spaść śnieg, a na wodzie powinna pojawiać się wtedy warstwa cienkiego lodu...
12:56 19-05-2011
0
A do startu gotowy stoi samolot z rodziny su-27,przynajmniej na taki wygląda,już nie moge się doczekać tych przelotów zna małej wysokości,od których piechote wroga bolą uszy;)
[04] balbin_JD
13:35 19-05-2011
0
zapowiada sie świetnie ale czy ta wyspa nie urosła troszkę od poprzedniczki z bf2
[05] Lisek_M36
14:17 19-05-2011
-1
Oj bedzie sie dzialo, koncept genialny, wreszcie odejscie od 'bajkowych' kolorow. Oby prawdziwa mapa byla chociaz lekko podobna do klimatu z tego szkicu.
[06] TestyGier
14:28 19-05-2011
0
Jest na co czekać !!!
[07] balbin_JD
14:51 19-05-2011
0
ta grafika widnieje na zdjęciu z poprzedniego newsa wiec zapewne niebawem zobaczymy pozostałe zdjęcia które tam są
16:19 19-05-2011
-2
Mogli by właśnie dodać trochę więcej zabudowań niż jest w starszych wersjach mapy.
[09] diegothic
16:46 19-05-2011
0
nie ma się czym podniecać, niczego nowego się nie dowiedzieliście
[10] Lisek_M36
21:04 19-05-2011
5
diegothic powiedz mi czemu tak uwazasz?
Bo ja np. ( jak i reszta fanow ) dowiedziala sie 3 waznych rzeczy z tego newsa
po 1 - Dzieki wywiadowi z tymi dwoma kolesiami wiemy jaki stosunek do tej gry reprezentuje firma
po 2 - Skoro te koncept arty sa tak dopracowane to wiemy ze poszla gruba kasa na opracowywanie odpowiedniego klimatu ( bo po co placic kase grafika za koncepty )
po 3 - Patrzac na ten koncept i trzymajac sie mysli ze klimat gry bedzie rownie ciezki ( chociaz wiemy ze EA celuje w pegi 16 - krwi za duzo nie bedzie ) to cieszy mnie fakt ze moge liczyc wreszcie na to ze pole bitwy bedzie przypominac pole bitwy... jesli kumasz o co chodzi....
[11] diegothic
21:10 19-05-2011
-1
to są tylko domysły, może być tak jak piszesz ale nie musi więc, nic pewnego, a tu widzę komentarze jak już ludzie by widzieli tą mapę
[12] Lisek_M36
21:19 19-05-2011
4
Domysly?
W moich okolicach mowi sie na to logiczne myslenie.
Concept art sie sam nie narysowal.
[13] Daymian
21:56 19-05-2011
6
Heh a ja wole słoneczko na wyspą :D
00:13 20-05-2011
4
Odpowiedź na 3 pytanie w wywiadzie wyraźnie sugeruje, że Wake w BF3 będzie trochę inny, być może właśnie chodzi o ten mroczny klimat
[15] bether
08:30 20-05-2011
6
Atmosfera na tym koncept-arcie super, niczym prawie jak w Lord of the Rings
[16] bether
08:32 20-05-2011
5
Zresztą ten obrazek już wylądował u mnie na pulpicie
[17] balbin_JD
08:42 20-05-2011
5
czy ten statek tam po środku taki wywalony na bok trochę to lotniskowiec czy mi się zdaje ??
[18] bether
08:57 20-05-2011
6
Te chmury powinny zostać takie jak na tym obrazku.
To się będzie latało!
10:50 20-05-2011
6
ten lotniskowiec wygląda wspaniale na tle tej całej mapki
tak powinno zostać zero jakiegoś słońca ino ponury klimat, tzw klimat wojny :D
[20] czopor
11:49 20-05-2011
4
17
Albo lotniskowiec, albo okręt desantowy z pokładem dla śmigłowców i samolotów pionowego lądowania. Ani jedno ani drugie nie powinno się tam znaleźć ^^
[21] balbin_JD
12:13 20-05-2011
no troszkę za płytko :D chyba że to wrak z 1942 ^^
[22] STmPL
12:22 20-05-2011
-2
@21 jak już coś to z 2007 ^^
[23] XerxesPL
14:20 20-05-2011
6
Albo mi się zdaje albo to jest Wake Island po akcji w "2007", przecież wszystko na nim jest zniszczone, jedynie pas startowy został odbudowany :D i dodali parę budyneczków, ale to tylko obrazek więc nie jestem pewien bo jest rozmazane
[24] czopor
15:44 20-05-2011
Możliwe, ja mam jednak nadzieję, że wszystkie/większość map będą po części zniszczone. O ile mapy typu wake island mogą być tym pierwszym atakiem, to mapy miejskie powinny być już po części zniszczone przez jakiś atak artyleryjski
[25] legoingr
19:06 20-05-2011
5
Eeee, ta gra ma być ,,SREGI 18' nie 16 Lol... więc może byś znalazł info, a później gadasz.
09:30 22-05-2011
-1
haha z tej wyspy już nic nie zostało Ciekawe czy to widok po rozgrywce- totalna rzeź. Czy tak będzie się przedstawiał obraz przez bojem hmm... Wolałbym tą drugą opcję i stopniowe deformowanie obszaru do stanu końcowego jak na rysunku heh... Niech się oczy trochę nacieszą nowymi możliwościami silnika. Choć to jedna mapa z wielu więc, nie ma co gadać.
[27] TomekDeF
15:10 22-05-2011
0
"Skoro te koncept arty sa tak dopracowane to wiemy ze poszla gruba kasa na opracowywanie odpowiedniego klimatu ( bo po co placic kase grafika za koncepty ) "
Przecież koncept arty to obowiązek przy tworzeniu gier (chociaż osobną sprawą jest kwestia czy są upubliczniane). No i nie widzę w nic nadzwyczajnego w tym obrazku. Koncept art jakich wiele. Pokazanie czegoś takiego o niczym nie świadczy.
[28] legoingr
17:49 22-05-2011
0
Ej, czemu te dzieci tak minusują?
19:37 22-05-2011
-1
znacie się jak ksiądz na gwałceniu dzieci !
jutro srailer do MSHIT 30 ! trzymajcie palce w du** bo kolejny gniot wychodzi
[30] legoingr
14:28 23-05-2011
0
@29 Czyli bardzo? Bo księża są znani z pedofilstwa...
[31] GreedFire
20:44 04-09-2011
0
Prawdopodobnie na multi będzie można ustawiać dzień i noc więc mi to obojętne czy będzie ciemno czy jasno na mapie. Ustawię noc i będę miał klimat ^_^

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!