Aktualności
Być może tytuł tego newsa jest trochę na wyrost, jednak na pewno jest też w nim trochę prawdy. Już od początku wiedzieliśmy, że Battlefield 3 będzie przygotowywany głównie z myślą o graczach PC. Czy oprócz ograniczenia ilości graczy zmieni się coś natomiast w wersji konsolowej tego tytułu? Okazuje się, że tak.
Zgodnie z jednym z ostatnich wywiadów z przedstawicielem DICE, Karl'em Magnus'em Troedsson'em, konsolowa wersja Battefield 3 ruszy, podobnie jak Battlefield: Bad Company 2, w 40 fpsach. Jednak wartość ta prawdopodobnie zmieni się o 10 oczek w dół, na co wskazuje porównanie BF3 i MW3 w magazynie Official Xbox Magazine. Trudno powiedzieć, czy zmiana ta dotknie obu konsol czy tylko XBOX'a 360.
To jednak nie koniec plotek związanych z konsolą producenta z Redmond. Według skanów ulotki dotyczącej BF3, dostarczonych przez blog.esuteru.com, gracze będą musieli opanować też technikę żonglowania płytami (bądź będą zmuszeni do instalacji gry na dysku twardym - przyp. red.). Podobno gra nie zmieści się na jednej, lecz na dwóch płytach DVD. Posiadacze PlayStation3 mogą być spokojni, tutaj jedna płyta BluRay w zupełności wystarczy.
Na koniec pewniak, dotyczący już obu konsol. Jak wyćwierkał na swoim Twitterze Johan Andersson, gra nie obsłuży w pełni 720p. Aby zapewnić odpowiednią wydajność, deweloperzy zdecydowali się na wyświetlanie grafiki w rozdzielczości 1280x704, co będzie skutkowało czarnymi paskami u góry i dołu ekranu. Na osłodę pozostaje fakt, iż w zależności od platformy, gra będzie generowała obraz z wykorzystaniem minimum jednokrotnego AA.
Komentarze
Ja bronie i PC i konsol, i tak że coś co ma 7 lat w ogóle uruchomi w takiej rozdzielczości tą grę to jest coś.
Ale i tak coś tak czuje że BF 3 to będzie BC 2.5
"To nie jest kwestia jakiegokolwiek technologicznego wyzwania, chodzi oczywiście o fakt, że Battlefield 3 działać będzie w 30 klatkach animacji na sekundę. Musimy jednak brać pod uwagę, że przy tak szybkim odświeżaniu bylibyśmy zmuszeni do cięć w rozbudowaniu aren walki zarówno w multiplayerze, jak i w trybie dla pojedynczego gracza. Chcemy, by Battlefield 3 pozostał takim, jakim go sobie wymyśliliśmy i nie zgodzimy się na żadnego rodzaju cięcia w grze. Oznacza to również, że woleliśmy zostać przy 30 klatkach animacji na sekundę bo po prostu uważamy, że właśnie przy takiego typu odświeżaniu Battlefield 3 będzie najlepszym możliwych shooterem...
Wychodziłoby więc na to, że 30 klatek animacji na sekundę to zbawienie dla Battlefield 3, oczywiście w przeciwieństwie do wszystkich innych gier, od których na ogół wymaga się 60 klatek. Należy również przypomnieć, iż taka wypowiedź DICE jest reakcją na oficjalne potwierdzenie Activision odnośnie faktu, iż Call of Duty: Modern Warfare 3 hulać będzie w stałych i niezmiennych 60 klatkach animacji zarówno na konsolach, jak i komputerach klasy PC."