Aktualności
Na Blogu Battlefield pojawił się szczegółowy opis wszystkich trybów rozgrywki, jakie pojawią się w Battlefield 3. Najważniejsze co wiemy to to, że każda z 9 map w grze będzie mogła być rozegrana we wszystkich 5 wariantach, co razem daje 45 różnych doświadczeń bitewnych. Coś dla siebie znajdą zarówno fani pojazdów, jak i zwolennicy trybu infantry. Przetłumaczona treść wpisu - w rozwinięciu.
Team Deathmatch Ilość graczy: 24 (12 na 12) Nastawienie: Walka piechoty dwóch armii Cel: Wyeliminować z gry określoną liczbę przeciwników Wygranie rozgrywki: Osiągnięcie określonej liczby zabić dla całego zespołu
|
Team Deathmatch to prawdziwy klasyk jeśli chodzi o serię Battlefield oraz tryb rozgrywki, który pojawi się poraz pierwszy od swojego debiutu w klasycznym Battlefield 1942. W trybie TD, dwa zespoły składające się z 12 graczy walczą ze sobą na ciasnych mapach odpowiednich dla walki piechoty. W tej opcji nie ma pojazdów. Team Deathmatch jest idealny dla osób szukających szybkiej akcji i jest dobrym trybem dla osób nowych w serii gier Battlefield.
Squad Deathmatch Ilość graczy: 16 (4 drużyny po 4 osoby) Nastawienie: Drużynowa walka piechoty Cel: Wyeliminować z gry określoną liczbę przeciwników Wygranie rozgrywki: Osiągnięcie określonej liczby zabić dla całej drużyny
|
Squad Deathmatch jest większym i bardziej dynamicznym trybem niż Team Deathmatch oraz zawiera Bojowy Wóz Piechoty. BWP może dać drużynie przewagę, pod warunkiem bycia pod stałą opieką mechanika z zespołu. Umieszczenie 4 rywalizujących ze sobą drużyn stwarza bardziej stałą rywalizację, potrzebną do zyskania i utrzymania zwycięstwa. Trzymanie się razem, wzajemne leczenie się, naprawianie i uzupełnianie amunicji są kluczem do zwycięstwa.
Rush Ilość graczy: 24(konsole), 32(PC) Nastawienie: Oparta na zadanich do wykonania bitwa bez kompromisów Cel: Atakować/Bronić stanowiska M-COM Wygranie rozgrywki: Zniszczenie wszystkich stanowisk M-COM (Atakujący), Wyczerpanie zapasu kuponów przeciwnikom (Broniący)
|
Przedstawiona po raz pierwszy w Battlefield: Bad Company, Gorączka wdziera się do centrum serii BF w Battlefield 3. W tym trybie atakujący muszą zdetonować dwie stacje M-COM, aby odblokować kolejną część mapy z następnymi celami. Drużyna broniących ma nielimitowaną ilość odrodzeń, natomiast atakujący dostaną kolejną porcję ticketów do wykorzystania jedynie pod warunkiem zniszczenia obu M-COMów.
Jako tryb otwartej bitwy, Rush zawiera różnorodny zestaw pojazdów, specjalnie dostosowanych do warunków i ukształtowania mapy. W Gorączce gracze znajdą wszystkie możliwe rodzaje wehikułów, w tym samochody transportowe, pojazdy opancerzone, śmigłowce, a także samoloty.
Jeśli grałeś w Bad Company 2 i znasz tryb Rush, zapoznaj się z tym, jak Gorączka zmieniła się w BF3:
- Nie da się użyć materiałów wybuchowych lub innej broni w celu zniszczenia stacji M-COM. Możliwe jest tylko jej uzbrajanie i rozbrajanie.
- Jeśli atakujący uzbroją oba M-COMy, ale skończą im się kupony, gra nie zostaje przerwana i trwa do momentu, w którym stacje wybuchną, lub zostaną rozbrojone.
- Jeśli obrońca zacznie rozbrajać stanowisko M-COM, które ma właśnie eksplodować, wybuch zostaje wstrzymany do momentu pełnego rozbrojenia. Jeśli w międzyczasie osoba rozbrajająca zginie - M-COM natychmiast zostanie zniszczony.
Squad Rush Ilość graczy: 8 (4 na 4) Nastawienie: Drużynowa walka piechoty Cel: Bronić/atakować stacje M-COM Wygranie rozgrywki: Zniszczenie wszystkich stanowisk M-COM (Atakujący), Wyczerpanie zapasu kuponów przeciwnikom (Broniący)
|
Tryb Gorączki Drużynowej to najlepszy sposób, aby sprawdzić, który 4-osobowy zespół jest najlepszy. Swoje zasady bierze z trybu Gorączki, jednak w tym wypadku są tylko 2 M-COMy na mapie, a dostęp do drugiego jest możliwy tylko po zniszczeniu pierwszego M-COMu. W Gorączce Drużynowej nie ma pojazdów.
Conquest Ilość graczy: 24(konsole), 32/64(PC) Nastawienie: Oparta na zadanich do wykonania bitwa bez kompromisów Cel: Zdobyć i utrzymać Flagi Wygranie rozgrywki: Wyczerpanie limitu kuponów przeciwnikom
|
Podbój to z pewnością najbardziej klasyczny tryb rozgrywki w grach Battlefield. Pokazany po raz pierwszy w Battlefield 1942, Conquest nadał kształt całej serii Battlefield, jak również wpłynął na wygląd rozgrywki wieloosobowej w wielu innych grach. W trybie Podboju, oba zespoły walczą ze sobą o kontrolę nad punktami kontrolnymi na mapie. Przejęcie większości flag na mapie oznacza szybką utratę kuponów dla przeciwników. Zabicie nieprzyjaciela również spowoduje utratę ticketu w jego zespole, a pierwsza strona konfliktu, której skończą się kupony przegrywa.
Podbój to tryb taktyczny, w którym często trzeba podejmować ważne decyzje, takie jak czy atakować flagę przeciwnika, czy może raczej bronić jednej ze swoich. Twój zespół rzadko będzie w stanie kontrolować każdy punkt kontrolny na mapie, dlatego komunikowanie się ze swoimi kolegami i szybkie myślenie będzie konieczne, aby odnieść zwycięstwo.
Dostosuj swoją rozgrywkę dzięki trybom Hardcore i Infantry
Nie jesteś zwolennikiem pojazdów? Nie ma problemu - postaw krzyżyk na polu "Infantry Only" w wyszukiwarce serwerów, aby odnaleźć serwery, gdzie nie pojawiają się wozy bojowe, a jedynie transportowe.
Chcesz bardziej śmiercionośnej i taktycznej rozgrywki, gdzie ryzyko może być bardziej opłacalne? W trybie Hardcore zostaniesz bez większości cennych informacji, jakie pokazuje HUD w grze. Tryb HC będzie dostępny we wszystkich rodzajach rozgrywki. Dużo graczy preferuje właśnie ten tryb, gdyż flankowanie w nim przeciwnika i organizowanie na niego zasadzek daje lepsze rezultaty, a także dodaje autentyczności samemu graniu.
Od Dominiko: Niektóre z faktów przytoczonych powyżej można traktować jako pewną niespodziankę, np. obecność samolotów w trybie Gorączki i jej drobne, gameplayowe modyfikacje. Obecność wszystkich trybów rozgrywki na każdej mapie od samego początku oznacza, że raczej nie uświadczymy w BF3 kontrowersyjnych Map Packów z BC2, które (poza jednym) nie dawały de facto nowych map do gry, a jedynie przynosiły nowe tryby rozgrywki do już istniejących lokacji.
Komentarze
Dwa nowe filmiki z rozgrywką single player na mapie nocnej.