Aktualności
W serwisie gamespot pojawił się ciekawy wywiad z Niklasem Fergreaus. Z rozmowy dowiecie się nieco o wrześniowym dodatku Siły pancerne, oraz piątym DLC - Decydujące starcie. Przetłumaczony wywiad znajdziecie w rozwinięciu, zapraszam!
Gamespot: Możesz nam powiedzieć nieco o zaletach nowych pojazdów z dodatku?
Niklas Fergraus: Nowe pojazdy są dobrze przystosowane do dużego pola bitwy.
Niszczyciele czołgów mają dużą siłę ognia oraz słabszy pancerz na rzecz szybkości. Oznacza to, że są w stanie dotrzeć ze swoją dużą siłą ognia do celu znacznie szybciej niż normalne czołgi, zapewniając drużynie mobilność i kontrolę nad obszarem.
Samobieżna artyleria jest wolna i słabo chroniona, ale odpowiednio rozmieszczona może siać zniszczenie swoim ciężkim ostrzałem we wrogiej bazie. Nie ma nic lepszego niż dobry strzelec artylerii po twojej stronie i osłabianie obrony przeciwnika przed atakiem na jego bazę.
Popularne quady ATV powracają. Fani Battlefield: Bad Company 2 mogą pamiętać je jako szybkie środki transportu, dostarczające żołnierzy do punktu docelowego z dużą prędkością. Mogą też służyć jako pojazd-pułapka, szczególnie przy pokonywaniu wydm na mapie Bandar Desert.
AC-130 to kompletnie nowe doświadczenie w serii Battlefield. Jeśli twój zespół przejmie kontrolę nad określonym punktem, samolot zaczyna krążyć nad polem walki. Wtedy twoja drużyna może się z niego odrodzić przy pomocy spadochronów, można też oczywiście obsadzić stanowiska strzelców w maszynie. Ciężkie działka automatyczne, pociski dużego kalibru i działka przeciwlotnicze – z tym arsenałem AC-130 może przygważdżać i niszczyć cele naziemne z wysoką skutecznością. Przeciwna drużyna musi więc wykorzystać swoje myśliwce i działa przeciwlotnicze aby pozbyć się AC-130. To duże ptaszysko może zarówno zadawać ciosy lub się przed nimi bronić.
GS: Możesz nam wyjaśnić na czym polega nowy tryb „Tank superiority”?
NF: W tym trybie duża liczba ciężkich pojazdów ściera się ze sobą o dominację nad określonymi obszarami. Walka toczy się na rozległych obszarach, więc taktyczne ustawienie i precyzyjne strzelanie na długie dystanse, to umiejętności które gracze muszą posiąść aby wygrać.
GS: Do czego gracze mogą porównywać nową „największą mapę w historii serii Battlefield”? Jak duża ona jest?
NF: Stworzyliśmy kilka naprawdę dużych map w naszej serii. Nasi rdzenni fani odczują podobieństwo w klasycznych mapach, dla przykładu El Alamein. Te dwie mapy różnią się wyglądem ale skala jest podobna.
GS: Z nowych map które skupiają się na pojazdach, powinniśmy spodziewać się otwartego, rozległego terenu, bez nadmiaru budynków?
NF: Powinniście spodziewać się otwartych ale i miejskich obszarów. Np. na mapie Bandar Desert jest całe miasto będące w budowie przy wybrzeżu. Tam toczy się zawsze intensywna walka od budynku do budynku. Jednak wokół tej części mapy są rozległe pustynie, zdominowane przez bazy artyleryjskie i linie zasilające, które są kluczem do kontroli, jeśli chcesz pozbawić wroga przewagi.
GS: Jakiej reakcji na nowe mapy i pojazdy, spodziewacie od graczy?
NF: Myślę, że fani wielkiego pola bitwy pokochają nasz dodatek. Nie ograniczamy się do rozciągania naszych możliwości o to, ile rzeczy można zmieścić na mapie i jak duże mają one być. Wprowadzamy do gry nowe doświadczenia i jestem pewien, że gracze ucieszą się kiedy dostaną to DLC w swoje ręce.
GS: Powiedz nam więcej o motorach, co wnoszą do gry?
NF: Wprowadzamy motory w naszym piątym rozszerzeniu, Decydujące starcie. Będą to oczywiście zwinne i szybkie pojazdy, ale mogą zaoferować również coś innego.
GS: Czy są jakieś specjalne sztuczki lub rzeczy których można dokonać tylko na motorze?
NF: Nie sądzę, abym widział czołg jadący na tylnych kołach przed skokiem z mostu!
GS: Siły pancerne nie pojawią się wcześniej niż we wrześniu, prawie rok od premiery gry – dlaczego tak długo czekamy na te DLC?
NF: Chcieliśmy aby to było coś naprawdę specjalnego, coś co gracze docenią. Pomyśleliśmy, że damy im coś więcej niż mapy, a w zamian postanowiliśmy dać graczom możliwość cieszenia się z nowych doświadczeń w Battlefield. A to w jaki sposób angażujemy się w tematycznych dodatkach, pokazaliśmy teraz. Wkładamy w to ogromną ilość pracy i mamy nadzieję, że gracze będą się dobrze bawić ze wszystkimi dodatkami które mamy do zaoferowania.