
Aktualności
W sieci pojawił się trailer dodatku Dogrywka do Battlefield 3, oraz nowe szczegóły dotyczące rozgrywki. O mapach, broniach i nowym trybie gry Scavenger, dowiecie się w dalszej części newsa. Tymczasem przed wami najnowszy trailer Dogrywki:
Na pewno zwróciliście uwagę na kilka nowych elementów których dotąd nie widzieliśmy, ale zacznijmy od początku.
Akcja dodatku toczy się w Teheranie, który został zniszczony przez silne trzęsienie ziemi. Małe grupki żołnierzy będą musiały stoczyć bój o przetrwanie wśród ruin i kurzu zniszczonego miasta. W rozszerzeniu znajdziemy 4 nowe mapy, które rozmiarem zbliżone są do tych z dodatku Powrót do Karkand. Mapa zaprezentowana na trailerze to Epicentrum i jak opisują twórcy - będziemy poruszać się zarówno w poziomie jak i w pionie, a ruiny budynków stworzą drogę do zajścia wroga z flanki.
W grze oczywiście pojawią się pojazdy - będą to głównie pojazdy cywilne, odpowiednio zmodyfikowane aby pasowały do specyficznego i trudnego pola walki. 3 nowe pojazdy to: Phoenix, Barsuk i Rhino.
W trybie gry Scavenger gracz wciela się w jednego z ocalałych żołnierzy, by jedynie z pistoletem i ograniczoną ilością amunicji, stawić czoła wrogowi. Wybór klas przy odrodzeniu będzie miał znaczenie głównie wizualne (pojawią się nowe modele postaci widoczne na trailerze), bowiem jedynie wygląd i specjalizację będą odmienne. Każdy dostanie również jeden granat. Uzbrojenie zostało podzielone na 3 szczeble, a broni poszukamy właśnie na polu bitwy. Poza szukaniem uzbrojenia, naszym głównym celem będzie kontrolowanie 3 flag jak w trybie Conquest Domination.
W grupie Tier 1 znajdziemy bronie PDW i pistolety maszynowe. Tier 2 to już karabiny snajperskie i shotguny. Z kolei ostatnia grupa - Tier 3, zawiera karabiny maszynowe i szturmowe. Oczywiście amunicja będzie kolejnym problemem, co może zmusić nas do częstej zmiany broni. Jedyną nową w dodatku będzie kusza - idealna do cichej eliminacji oponentów. Co najciekawsze kusza nie zajmie ani slotu broni głównej ani slotu broni bocznej. Amunicję do niej czyli bełty, znajdziemy w 4 różnych odmianach:
• Standard - średni zasięg i obrażenia.
• Skanujące - skanuje pobliski teren w poszukiwaniu przeciwników.
• Wybuchowe - idealne na wrogie pojazdy.
• Zbalansowane - długie dystanse.
Kusza skorzysta z dwóch celowników: red-dot oraz z powiększeniem x8, broń będzie mogła być użyta na mapach z podstawki i innych dodatków.
Dodatek prezentuje się najoryginalniej ze wszystkich dotąd zaprezentowanych. Pomysł na rozgrywkę wydaje się być lekko zaczerpnięty z popularnego moda DayZ. Jeśli mapy są faktycznie takich rozmiarów jak w dodatku Powrót do Karkand, to przy małej ilości graczy możemy spodziewać się ciekawych doświadczeń i współpracy pomiędzy graczami. Ja czekam z niecierpliwością!
Komentarze

Wątpię, raczej tylko snajper.
Wiecie co? Pomimo tego hejtu, spamu na temat jak to DICE dało się wyruchać przez EA i wgl. mi się podoba ten dodatek. Tak samo jak BTK, AK, i ten, być może także End game, bo brzmi fascynująco.
Post-apokalipsa, trzęsienia ziemi w trakcie walk, kusza, ciemne miejsca na snajpienie. Nic tylko czekać jeszcze na mape w nocy, założyć na M4 tłumnik i podczerwień, i schować się w ciemnym zakątku. Miodzio :3


Czy to ma być walka z botami ?
Widzę że zmienili podejście do robienia trailerów, zazwyczaj był to gameplay.

Mielibyśmy pierwszy na świecie symulator kibolskich ustawek


Niby dlaczego? Podaj mi powody dlaczego jest tylko ten jeden - 1942? Ja za to uważam że wszystkie części znalazły swoich fanów i tak jest, dla tej elity BF co aktualnie hejtuje nowe części jak np. BF3 czy BC2, fajne były części od 1942 do BF 2142, potem się "zakończyła era BF". Dlaczego? Bo według nich EA spartoli wszystko (no ok, może niektóre sprawy zepsuła, ale jak dla mnie nie jest najgorzej). Dla nich usprawnienia grafiki nie mają sensu. To co? Wolelibyście ciągnie grać na silniku BF2, w nowe części? Jak wyobrażalibyście sobie nowe części, jak np. BC2 czy BF3? No właśnie. Dla tych co sądzą że w nowych częściach całkowicie nie ma e-sportu, mylą się. Dlaczego? Bo nadal są rozgrywane turnieje 2on2 heli, 4v4 rush, 4v4 team deatchmatch itp. Nie ma e-sportu? Ta jasne.
Tak jak mówiłem, każdy znajdzie sobie kącik w każdej części BF. Czy to IIWŚ jak w Battlefield 1942 + mody (FH), dzisiejsze czasy - BF2, BC, BC2, BF3, Vietnam - BF Vietnam, dodatek do BC2 Vietnam.
Ja jestem zadowolony pracą DICE, a to że ich ciśniecie, to nic nie wiecie o rynku gier, i zasadach które panują między producentami gry (DICE) i ich wydawcami (EA). Jakieś 40% hejtu leci na DICE bo nie wiedzą jak robić gry. Tak? Tak, macie racje, stworzenie własnego silnika FrostBite 2 to nie jest wspaniała robota, to że już pracują 10 lat w tym, to nie jest wyczyn, i nadal się trzymają (+25 milionów graczy w BF3).
To że DICE nie robi tego co gracze chcą, zależy w większości od EA, to ona nadzoruje to co robi DICE, to oni sprawdzają ich pomysły, i jak coś im się nie spodoba, to nie zgodzą się z daną ideą.
Takie to skomplikowane?
http://www.youtube.com/watch?v=_tk1J1Hntv4&feature=channel&list=UL
Wychodzi na to że wszystkie klasy postaci będą miały kuszę chyba .

Mówienie, że DICE to, a EA tamto w ogóle nie ma sensu, bo DICE jest własnością EA. Jednak to, że DICE jest własnością EA jest winą(zasługą?) samego DICE, a więc ewentualny hejt skierowany na KOSTKĘ nie jest bezzasadny.
Dice to grup,a która zaoferowała EA swoją grę, jako pierwszą BF 1942, pomysł się spodobał, i kontynuowali. DICE może w każdej chwili odejść i mieć głęboko w poważaniu to co inni będą mówić.

Niestety ale się mylisz. Pozwolę sobie zacytować Wikipedię:
"W 1998 firma weszła na giełdę i nastąpił gwałtowny rozwój firmy. W 2004 wartość firmy szacowano na 55 milionów dolarów. W tym samym roku Electronic Arts wykupiło 19 procent udziałów w DICE. Wykupywanie trwało dalej, 31 marca 2005 EA posiadała już 61 procent DICE."
Rok później (2006) EA wykupiło resztę akcji DICE i tym samym stało się faktycznym właścicielem firmy.
Co do krytyki, lub jak wolisz hejtu, to nie jest ona bezzasadna. BF1942 i BF2 były to gry innowacyjne w swoich czasach. Stawiały na teamplay i chociażby szczątkowa taktykę, zamiast chaotycznej strzelaniny. Były czymś nowym. BF3 nowy nie jest. Jest dobry graficznie, rozbudowany, grywalny i pełen wodotrysków, ale nie jest niczym nowym na rynku. Czasami mam wrażenie że powstał w głównie po to aby konkurować z CoD i odebrać kawałek rynku Activision. EA próbowało tego ruchu wcześniej z MoH, nie udało się więc postawili na najsilniejszego konia w swojej stajni i tym razem pomysł wypalił. Czy DICE ma coś do powiedzenia w tym temacie? Wydaje się że nie ale... Pisałem wcześniej że nowy dodatek to wg. mnie porażka i chyba się pomyliłem. Być może Scavenger jest właśnie próbą odejścia od schematu i zrobienia czegoś nowego. Pogramy, zobaczymy.


BF 42 i BF3 to gry stojące na dwóch końcach historii serii .
Każda z nic ma swoje plusy i minusy.
Małe , subiektywne porównanie.
1. Grafika (silnik - ja na swoje czasy) : BF42 + / BF3 +++
2. Ilość dodatków, broni itp. : BF42 + / BF3 +++
3. Innowacyjność , pomysł : BF42 +++ / BF3 +
4. Przystosowanie gry do potrzeb e-sportu: BF42 +++ / BF3 +
5. Możliwość edycji, mody: BF42 +++ / BF3 ---
6. Niezależność (konta, serwery, modyfikacje) : BF42 +++ / BF3 -
7. Staty, porównywanie wyników: BF42 - / BF3 +++
Każda z gier przedstawia inne podejście do gracza/użytkownika. Tak naprawdę czas pokaże co się bardziej podoba. Czy za 10 lat będą serwery BF3 i to pełne graczy bo BF42 jeszcze takie są.



