Aktualności
Przyszedł czas na relację z tegorocznych targów Gamescom. Battlefield.pl pojawiło się na nich dzięki uprzejmości firmy NVIDIA. Podsumowanie zaczniemy od krótkiego opisu całej imprezy...
Tegoroczna odsłona była pod praktycznie każdym względem większa od poprzedniej. Targi odwiedziło prawie 370,000 osób z 88 krajów; zaprezentowano 400 "nowości" takich jak gry czy konsole nowej generacji a to wszystko na powierzchni 140,000 metrów kwadratowych targów Kolońskich. Popularność targów najlepiej opisuje chyba zjawisko kolejek. W pierwszy dzień dla publiczności (22.08) na zewnątrz uformowała się dwugodzinna kolejka do... dwugodzinnej kolejki wewnątrz. Jeżeli myślicie, że to dużo to jesteście w błędzie. Kolejka do zagrania w najnowszą odsłonę BFa (czas gry koło 10 minut) wynosiła średnio 4h, natomiast w punkcie szczytowym aż 8 godzin(!).
Przejdźmy jednak do tego co interesuje nas najbardziej - Battlefield 4, którego premiera już tej jesieni. Oficjalne informacje mogliście przeczytać tutaj. Pora na garść nieoficjalnych a wynikających z mojego krótkiego gameplaya wiadomości (możliwości zadawania pytań nie było)
PS3/4:
Wersja na PS3/PS4 wygląda... brzydko. Jest to jakość grafiki pomiędzy BF2 a BC2. Nie trzeba się specjalnie przyglądać by zauważyć mniejszą (w porównaniu do wersji PC) ilość detali, gorsze tekstury czy wreszcie "schodki" na zbliżeniach wynikające z kiepskiego AA. Jest natomiast zapowiedź tego, że w 64 osobowej rozgrywce będziemy mieli stałe 60FPS. Czy taki kompromis na nowych konsolach powinien mieć miejsce? Moim zdaniem nie. Aczkolwiek trzeba tutaj wspomnieć o jednym znaczącym fakcie - wydajności konsoli. Zeszłoroczne testy NVIDIA wykazały, że GTX680 jest 13,2 raza bardziej wydajny od PS3. Jeżeli porównamy 680 do PS4 to "dystans" się zmniejsza do... 4 razy. Nie jest to już przepaść ale... wnioski są oczywiste; konsole stały się lepsze ale PCtowi nie dorównają. Powróćmy jednak do BF4. Konsolowa wersja nie ma autoaima i celowanie na padzie zbyt wygodne nie jest (choć uważam, że KDR miałem całkiem przyzwoity 0.50, 6 zabitych przy 12 śmierciach. - Uapa) Wersję konsolową miałem możliwość przetestowania na nowej mapie (Parcel Storm) razem z 15 innymi graczami (8vs8, RUS vc CHRLD) w trybie Domination. Tryb ten ma być domyślnym trybem dla tego środowiska. Na czym on polega? Na mapie (wycięty mały fragment ze zwykłej, dużej mapy) znajdują się trzy flagi, które należy przejąć. Wygrywa ta drużyna, która straci najmniej ticketów lub doprowadzi do sytuacji, że przeciwnik nie będzie miał ani flagi ani żołnierzy. Nowością (zarówno na PC jak i konsole) będą natomiast Battle Pickups. Na każdej mapie będzie po jednym egzemplarzu "super snajperki" i "super shotguna". Gdzie jest haczyk? Każda strona będzie mogła korzystać tylko z jednej broni a po wyczerpaniu amunicji będzie trzeba poszukać czegoś nowego gdyż zablokowana będzie możliwość uzupełnienia magazynków. Wspomniałem wcześniej o moim rewelacyjnym KDR; wynika on z bardzo prostego faktu: RPG jest najbardziej skuteczną bronią na każdy dystans. Mam więc obawy o RPG-spam. Czas pokaże czy miałem rację.
PC:
O ile wersja konsolowa wygląda brzydko to wersja na PC wygląda pięknie. Wspaniała woda, animacje, wybuchy, tekstury oraz przywiązanie do detali. Cytując klasyków mjut z boczkiem. Tutaj jest jednak małe "ale". Nie wiem czy to kwestia tego, że gra była w wersji Alfa czy to może tego, że komputery były uruchomione już 10 godzinę (2 dnia targów a więc rzeczywisty czas pracy był dłuższy) ale gra się przycinała w najbardziej gorących momentach... Wersję PCtową testowałem też na nowej mapie ale już w większej (64) ilości graczy i w nowym trybie Obliteration. Jest to wariacja na temat CTF. Zamiast flagi jest bomba, jedna dla obu stron. Naszym celem jest podłożenie jej w bazie przeciwnika. Gdy się Nam to uda to aby wygrać musimy całość powtórzyć jeszcze dwa razy. Jeden drobny szczegół: gracz niosący bombę jest oznaczony dość dużym markerem aby nikt go nie przegapił. Dużymi okrętami kierować się niestety nie da...
Frostbite 3 pozwolił na stworzenie bardzo realistycznego środowiska wodnego. Co więcej jest ono w pełni zintegrowane z zmiennymi warunkami pogodowymi. Co to dla nas oznacza? W trakcie rozgrywki pogoda potrafi przejść od poziomu "ładny letni dzień" do "brzydki sztorm". I wbrew pozorom ma to wpływ na rozgrywkę. Stan wody ma wpływ na prędkość i zakres ruchów jednostek nawodnych. Przykładowo, uciekająca motorówka może wyskoczyć na dużej fali w górę i w ten sposób uniknąć naszego ostrzału. Podobnie ma się sprawa z pływaniem. Wysoka fala może nas zasłonić i sprawić, że przeciwnik straci nas z oczu a my ujdziemy z życiem. Podobnie jak w wersji konsolowej także tutaj występują Battle Pickups i faktycznie są bardzo skuteczne (shotgun Saiga).
Spostrzeżeń mogłoby być więcej, niestety limitowany czas rozgrywki na to nie pozwolił. Odpowiem jeszcze na zadane przez Was pytania:
1) Czy będzie dostępna broń KH2002
Takowej nie widziałem.
2) Czy będzie polska flaga.
Jak wyżej.
3) Czy roślinność reaguje na przechodzenie, wybuch granatu.
Zdecydowanie tak. Trawa się kołysze a mniejsze krzaki potrafią "wylecieć w powietrze".
4) Czat po rozgrywce.
Nie widziałem takiej funkcji.
5) Jakość dźwięku.
Siłą rzeczy grałem na słuchawkach ale nawet na nich dźwięk był rewelacyjny. Podejrzewam więc, że DTS i tu się pojawi.
6) NVIDIA Shadowplay
Pojawi się jak będzie gotowy.
Na koniec jeszcze jedno zdanie o tym co może ucieszyć zawodowych graczy czyli NVIDIA Shield. Jest to przenośna konsola do gier wielkością przypominająca pada do XBox. Co w niej takiego fajnego? Otóż możemy streamować gry z komputera prosto na nią! Musisz się wykąpać a jesteś w trakcie ważnego meczu? Nic trudnego, bierzesz NVIDIA Shield ze sobą do wanny. Rodzina zmusza cię do zjedzenia kolacji w kuchni a właśnie grasz z kolegami? Rozwiązanie jest tylko jedno: Shield. Na chwilę obecną owa konsola (choć producent unika takiej nazwy gdyż jest to w pełni otwarte środowisko [a więc nie ma problemu by uruchomić przy jej pomocy gry z Androida] ) dostępna jest tylko w USA i kosztuje $299 ale wkrótce pojawi się także w EU.
I tym optymistycznym akcentem życzę Wam miłego wieczoru i zapraszam do obejrzenia zdjęć z targów Gamescom 2013.
PS.
Oto Battlefield 3 w ustawieniach All High 1080p, który został pokazany na laptopie Razer Blade 14.
Komentarze
Jedna z niewielu nowych funkcjonalności FB3 jaka mnie cieszy to osobny render resolution.
A te liczby też nividia kazała ci podać. Wiadomo że na ps3 będzie lipa ale na pa4.
Niczego nie muszę chwalić i niczego nie musiałem podawać. Jest to opis (subiektywny bo mój) tego co widziałem. Grałem w BF4 na PS4 i według mnie grafika szału nie robi. Ot coś pomiędzy BF2 i BC2.
Bo tak miało być... a wyszło jak zawsze. Wszystko rozbija się o: Targi Gamescom 2013 nie mamy czasu oraz Informacje będą podane w właściwym (nomen-omen) czasie.
Jak wyżej. (czyli Takowej nie widziałem)"
ale za to będziemy mieli własne (polskie) camo na bronie i pojazdy
http://battlefieldo.com/threads/the-new-camo-choices-in-battlefield-4.10718/