Aktualności
W sieci pojawił się filmik ukazujący każdy aspekt nowego-starego Metra mającego pojawić się w dodatku Second Assault do Battlefield 4. Wszystkich przeciwników tej mapy powinien pocieszyć fakt, że poczyniono na niej wiele zmian. Są to zarówno zmiany graficzne, dodanie funkcji Levolution a także nowe drogi do celu. Powinny one sprawić, że rozgrywka stanie się bardziej taktyczna, a nie jak dotąd przypominająca konkurs kto wrzuci na schody najwięcej granatów. Listę nowości i filmik znajdziecie w rozwinięciu.
Jakie nowości czekają nas w nowym Metrze przygotowanym pod Battlefield 4?
- Usunięcie niebieskiego filtru graficznego
- Akcja dzieje się po ataku nuklearnym w Paryżu, stąd duża ilość zniszczeń na mapie
- Trawa jest gęstsza i może zostać podpalona - ogień rozchodzi się dynamicznie jak w grach Ubisoftu - Far Cry 2 i 3. Powoduje to całkowite zniszczenie trawy, a więc też potencjalnej kryjówki. Ponadto, co oczywiste - ogień zadaje obrażenia, a dym ogranicza widoczność.
- Przestrzeń atakujących po lewej stronie w trybie Rush jest większa
- Wewnątrz Metra podłogi są zalane wodą
- Wewnątrz znajdziemy liczne podpory sufitu, które można łatwo (aż za łatwo) zniszczyć. Wtedy kawałek sufitu się zapadnie, co zabije gracza znajdującego się pod nim. W wyniku tego powstanie też kurz ograniczający widoczność. Wg. autora filmiku takich miejsc ma być ok. 20-30.
- Na lewym torowisku dodano wejście do korytarza, którym możemy dostać się w okolice głównego holu przy centralnym punkcie w trybie Podboju. Niestety ta droga dostępna jest jedynie w trybie Rush.
- Kolejna droga to winda która przenosi nas w najbardziej oblegane przez jedną ze stron miejsce, czyli te między schodami a punktem centralnym (na wzniesieniu).
- Jest też trzecia nowa droga. Patrząc do strony broniących w trybie Rush, stojąc przed budynkiem Metra kierujemy się w prawą uliczkę gdzie standardowo jest duże boczne wejście. Kawałek dalej dodano pojedyncze wejście kierujące nas do wnętrza budynku Metra.
- W korytarzy z szafkami (szatnia) można zgasić światło.
Gameplay pochodzi z wersji na konsolę Xbox One
Nie wiem jak wy ale ja jestem zaskoczony ilością zmian. Widać, że twórcy zdają sobie sprawę z tego, że Metro to totalny niewypał pod względem projektu i by to naprawić dodają nowe ścieżki do celów. Jestem ciekaw jak teraz będzie wyglądała rozgrywka na tej mapie, szczególnie w trybie Podboju przy 64 graczach. Wyobraźcie sobie 20 kampiących ludzi z masą skrzynek pod nogami, na których spada sufit :D