Aktualności
Nowy patch który się wam dziś ściągnął lub dopiero ściągnie, przynosi ze sobą długo oczekiwanego konkurenta DirectX’a - Mantle firmy AMD. Nowa poprawka to także zmiany dotyczące samej gry, patch ma przede wszystkim na celu przygotowanie gry na nadejście dodatku Second Assault. Krótko o zmianach w patchu i nieco obszerniej o tym jak włączyć Mantle, jakie są jego wymagania i czy warto było czekać na jego nadejście - w rozwinięciu.
Co w nowym patchu?
Producenci skupili się głównie na aspekcie sprzętowym - gra powinna działać lepiej na procesorach wielordzeniowych, poprawiono renderowanie i oświetlenie wewnątrz pomieszczeń. Dodano również nową komendę, za pomocą której można zdecydować ile rdzeni procesora ma wykorzystywać gra. Wystarczy w pliku User.cfg znaleźć linijkę "Thread.MaxProcessorCount". Również obiecany balans karabinów wyborowych został wprowadzony. Wszystkie zadają teraz większe obrażenia, szczególnie na dalsze dystanse. Ponadto kontrola broni przy szybkim oddawaniu strzałów powinna być prostsza. Z pozostałych zmian warto wspomnieć o wyeliminowaniu exploitów z MAV’em i SOFLAM’em. Ponadto problemy ze znikającym celownikiem powinny pojawiać się rzadziej, tak samo jak crashe gry.
Pełną listę zmian znajdziecie TUTAJ.
OBSŁUGA MANTLE
Według twórców, Mantle zapewnia mniejsze zużycie procesora, szczególnie w miejscach gdzie "robiło się gorąco". Najbardziej zadowoleni będą gracze z mocnymi procesorami, jednak jak zobaczycie w dalszej części tekstu, gorzej wyposażeni gracze też powinni skorzystać na obsłudze Mantle.
WYMAGANIA
Mantle jest dostępne tylko dla posiadaczy kart AMD Radeon z architekturą GCN. Potrzebne są również najnowsze sterowniki 14.1 Beta które zostaną zamieszczone TUTAJ. Ostatni wymóg do spełnienia to 64 bitowy system operacyjny (Windows 7 & 8 lub 8.1).
JAK WŁĄCZYĆ MANTLE
Po spełnieniu wymagań, w opcjach gry w zakładce Video, po lewej stronie na samej górze powinna ukazać się opcja Graphic API. Po wyborze Mantle wystarczy ponownie uruchomić grę i cieszyć się najnowszym wynalazkiem AMD.
TESTY
DICE przedstawiło wyniki z testu porównawczego Mantle i DirectX. W teście wzięły udział 3 konfiguracje sprzętowe - ta najsłabsza w misji dla pojedynczego gracza w Singapurze na ustawieniach Średnich w rozdzielczości 720p. "Średnia" konfiguracja działała w jakości Ultra w rozdzielczości 1080p w 64 osobowym starciu wieloosobowym na mapie Siege of Shanghai. Najmocniejsza konfiguracja działała w ustawieniach identycznych jak poprzednia, ale dodatkowo z włączonym wygładzaniem krawędzi x4 MSAA - poziom dla pojedynczego gracza South China Sea. Jak prezentują się wyniki?
Średnia klatek na sekundę
Najsłabsza konfiguracja:
PRZED: 37.6 fps
PO: 43 fps
Wzrost 14%
Średnia konfiguracja:
PRZED: 52.9 fps
PO: 66.3 fps
Wzrost 25.1 %
Najmocniejsza konfiguracja:
PRZED: 78.4 fps
PO: 121.5 fps
Wzrost 58%
Test znajdziecie TUTAJ
Komentarze
Seria HD 7xxx jest wykonana w architekturze GCN więc będzie obsługiwać Mantle (nawet w teście użyto karty HD 7970. Wystarczy poczekać na sterowniki, te przypuszczam pojawiają się jutro.
Może zrobić taki plik tekstowy gotowy dla takich nieogarów jak ja
też tak macie?