
Aktualności

Project Reality-tę nazwę słyszał chyba każdy kto gra/grał w Battlefield'a 2. Jest to w końcu pierwszy w pełni grywalny mod do BF2. W czwartek została wydana jego najnowsza długo oczekiwana wersja - 0.3.
Dla jednych mod ten jest tym czym BF2 powinien być od początku- Realistyczna symulacja współczesnego pola walki dla innych jest to po prostu jednym z wielu modow. Jaka jest jego najnowsza odsłona?
Wersja 0.3 nie jest patchem i wymaga pobrania 760mb. Co otrzymujemy w zamian za to?
6 nowych map+ nocne wersje map znanych nam z "vanilli",5 nowych elementów wyposażenia i broni oraz nowy pojazd-SUV
Poprawiono tez błędy z poprzednich wersji.
Wiemy już co dostaliśmy ale jak nowa wersja sprawdza się w praktyce.
Jak dla mnie największa niewiadoma był nowy tryb-extraction, polegający na eskortowaniu vipa z punktu A do B. Wygląda on tak jak się tego obawiałem tzn. po stronie eskortującej(USA) bardzo rzadko ktoś osłania SUV'a co w praktyce skazuje go na zniszczenie. Trzeba mieć albo dużo szczęścia albo być świetnym kierowca żeby uciec przed wystrzeliwanymi eryx'ami.
Dosyć poważne zmiany tyczą się tez klas postaci.
Komandos utrącił normalne C4 na rzecz słabszych, wybuchających po określonym czasie ładunków. Jego główna bron-(karabin M4), która w zwykłym BF jest celna i silna bronią w PR ma o wiele większy rozrzut jest bardzo niecelna i słaba. W swoje ręce dostał on tez lornetkę "specjalnego przeznaczania" z zoomem 2x oraz zapowiadana na przyszłość możliwość "wskazywania" celu dla samolotów.
Inżynier dostał C4 o normalnej(znanej z Vanilli) sile oraz... cleymora, o ile snajperowi cleymor przydaje się o tyle w klasie inżyniera jest on moim zdaniem zupełnie nie przydatny.
Poważnej zmianie został tez poddany medyk.
Jego respiratora można użyć tylko 6 razy potem trzeba go "załadować".
Na screenach z wersji 0.3 było widać lornetkę, otrzymał ja snajper oraz... grenadier. Strzelcowi wyborowemu jest ona zupelnie nie potrzebna gdyz ma takie samo przybliżenie jak jego karabin natomiast po co grenadierowi lornetka pozostaje dla mnie niewiadoma.
Nowa bron snajpera SPR(Special Purpose Rifle) ma rozrzut podobny do SVD ale ma zamontowany tłumik co czyni ja cicha i w rękach dobrego snajpera skuteczna.
Jak wygląda sprawa nowych map?
Wszystkie nowe mapy poza "Jungle Fever" sa zbalansowane i ciekawie zaprojektowane.
Mapa ta przedstawia chińskie rozlewiska i nawet w wersji 64 osobowej jest ona bardzo mała, co powoduje zanik taktyki i zamienienie gry w rzeźnie.
Dość dziwna rzeczą w PR 0.3 jest to ze każda, każda flagę można przejąć, nie ma najmniejszego problemu by na Dalian Plant chińskie commando pozbawiło USA głównej bazy. Teoretycznie zapobiega to kampieniu bazy ale nie spodobał mi się ten pomysl.
Nocne wersje starych dobrze znanych nam map sa bardzo dobrze zrobione, warto na nich używać noktowizora, który nowa wersja wprowadza, gdyż jest naprawdę ciemno ;)
Tryb komendanta.
Jest tu jedna istotna zmiana- artyleria jest zrzucana tylko na polecenie SL. Podczas testowania wersji 0.3 ani razu nie widziałem by ktoś użył artylerii.
Dźwięki czyli to co mile dla ucha, zostały miejscami zmienione i są bardziej realistyczne niż te z "vanilli".
Czas podsumować zmiany.
Najnowsza odsłona Project Reality ma mniej więcej tyle samo zalet co wad. Na pewno o wiele bardziej spodoba się osobom które cenią sobie "realistyczny symulator walki" niż zwykłego sieciowego FPS.