Aktualności
Tom@s 1. Kim jesteś i czym dokładnie się zajmujesz w Electronic Arts Polska? Za co jesteś odpowiedzialny?
Grzegorz Witajcie, nazywam się Grzegorz Pocztarski i pracuję w dziale marketingu EA Polska na stanowisku CRM&Event Coordinator. Zajmuję się następującymi rzeczami:
- eventami, które organizowane są dla fanów naszych tytułów
- przygotowywaniem akcji specjalnych - np. budowa samochodu demo-car dla serii NEED FOR SPEED czy konkurs MOST WANTED CAR, 1 liga w FIFA06,07 czy współpraca z klubami ORANGE'a
- współpracuję z partnerami strategicznymi dla naszej firmy
- nadzoruję pracę zespołu Centrum Pomocy Technicznej
- zajmuję się również wymianą uszkodzonych nośników (tylko połamane z racji słabej jakości materiału CD - pękanie od środka płyty itp)
- zajmuję się aktualizacją strony www.EA.pl jak i wszystkimi podstronami akcji specjalnych
- wyszukuję i opiekuję się wszystkimi naszymi VIPami, z którymi współpracujemy przy promocji gier - np. Marek Sąsiadek (SSX on Tour) czy Maciej Polody (NFS CARBON)
- oraz ogólnie pojętym marketingiem
Tom@s 2. Jakie gry masz pod sobą i jakie obowiązki w stosunku do ich promocji? Czy wszystkie gry traktujesz równo, czy ktoś ma "szczególne" warunki przy współpracy z Tobą?
Grzegorz Jesteśmy 4 osobowym zespołem marketingu i dla każdej gry jest ustalana, opracowywana oddzielna strategia marketingowa. Na niektóre tytuły mamy większe zasoby budżetowe, na inne mniejsze - zresztą to widzicie w TV, prasie, Internecie. Nie chodzi o traktowanie ze szczególnością gier, ale o pewne założenia strategiczne, które są tworzone w porozumieniu z naszą centralą. Tych założeń musimy się trzymać.
Tom@s 3. Czy sponsoring imprez (Lan Party itp) oraz wszelkich konkursów jest określany na bieżąco, czy np. na początku roku otrzymujemy nakaz wydania tyle i tyle na dany tytuł, aby go wypromować?
Grzegorz Jest to częścią strategii ustalanej na konkretny tytuł.
Tom@s 4. Jak wygląda na tym tle seria Battlefield?
Grzegorz Seria Battlefield jest tytułem niezwykle core'owym, a nie produktem typu massmarket. Stąd wszelkie działania - czy reklamowe, czy eventowe skupiają się właśnie na graczach corowych.
Tom@s 5. Nowa część Battlefield 2142 już za kilkanaście dni będzie dostępna w sklepach. Jak wygląda kampania reklamowa dla tego produktu? Czy w ogóle będzie jakaś promocja BF2142?
Grzegorz Do końca roku będą reklamy w CD, Komputer świat Gry, Click!, Internecie. Będzie również akcja promocyjna - rozgrywki w Internecie i LAN PARTY.
Tom@s 6. Czy EA Polska planuje postawić rankingowe serwery do gry w Battlefield 2142? Jeśli tak, to jakie będą miały parametry (ilość slotów itp.)?
Grzegorz Tak, planujemy w porozumieniu z firmą GAMESNET jako naszym głównym partnerem. Generalnie, zrobimy wszystko, aby można było grać w Polsce w BF2142 na polskich serwerach lokalnie.
Tom@s 7. Jakie są plany wobec sceny Battlefield w Polsce. Co chciałbyś zrobić, aby odbudować zaufanie graczy do Battlefielda po "przygodach jakościowych" Battlefield 2?
Grzegorz To dość ciężkie pytanie. Generalnie musicie sobie zdać sprawę, że EA Polska ma wpływ na poprawki, które sugerujecie - raporty zostają przekazane przeze mnie do Product Managera. Poprawki są zbierane na podstawie raportów zebranych ze wszystkich krajów. Z pewnością jakość kolejnych patchów (które nie powinny się ukazywać nigdy, produkt powinien być jak najlepszy na starcie) powinna być na wyższym poziomie. Wiem, że sporo błędów zostało pominiętych na przestrzeni od premiery BF2 i część pewnie nadal istnieje. Wiem, że nie tego się spodziewacie po patchach. Uwierzcie, ciężko mi to komentować, nie zajmuję się ich produkcją, ale zgadzam się, że powinny odzwierciedlać potrzeby graczy. I liczę, że to się zmieni w przyszłości.
Tom@s 8. Jak będzie wyglądało dalsze wsparcie Battlefield 2 w Polsce? Wszystkie serwery rankingowe zostaną przełączone na nową część?
Grzegorz Na pewno przygotujemy serwery do BF2142, ale nie chcemy pozbawiać graczy serwerów BF2.
Tom@s 9. Czy w najbliższym czasie odbędą się jakieś turnieje związane z Battlefieldem?
Grzegorz Tak. Do końca tygodnia przedstawimy plan skomplikowanych rozgrywek w BF2, które będą na kolejnym etapie połączone z turniejem BF2142. Kulminacyjnym elementem będzie międzynarodowy turniej - Polska, Węgry, Czechy - w BF2142. Główną nagrodą będzie 4000 EUR.
Tom@s 10. Jak wygląda sprawa z organizacją turnieju Battlefield na imprezie Lan4Fun w Warszawie?
Grzegorz Staramy się połączyć ostatni etap z LAN4FUN. Mam nadzieję, że to się uda. Jeżeli nie połączymy sił, to w przyszłości z pewnością zawitamy na imprezach z cyklu LAN4FUN.
Tom@s 11. W jaki sposób scena może pomóc lub wpłynąć na wygląd imprez organizowanych przez EA Polska?
Grzegorz Scena była i jest zawsze zaangażowana w wygląd imprez - weźcie pod uwagę BFCON06 czy pokaz Battlefield 2.
Tom@s 12. Na BFCON06 wspominałeś o organizacji podobnej imprezy w Polsce. Jak to wygląda na dziś dzień? Czy możemy liczyć na imprezę, na której zagramy we wszystkie części Battlefielda?
Grzegorz Uważam, że powinniśmy sobie ustalić 2 imprezy rocznie. Pierwsza - na jesieni, jako premiera nowej części + rozgrywka w część poprzednią. Druga - na wiosnę, aby wzmocnić scenę. Jestem ciekaw, czy taki model Wam odpowiada. Chciałbym również wprowadzić formułę "Bring your own computer" - odpadnie problem komputerów.
Tom@s 13. Czy organizatorzy imprez opartych o starsze tytuły, Battlefield 1942 czy Vietnam, mogą liczyć na pomoc EA w organizacji turnieji?
Grzegorz Tak, ale pamiętajcie, że niestety nie mamy budżetu z gumy. Może udałoby się podłączyć taki turniej w ramach tych, o których wspomniałem wyżej? To znacznie ułatwiłoby organizację i obniżyło koszty.
Tom@s 14. Jak oceniasz polską scenę Battlefielda na przełomie kilku lat od wyjścia BF1942 aż do dziś?
Grzegorz Scena się powiększyła. Pamiętam zorganizowany dla Was pierwszy LAN, niektórzy po raz pierwszy w życiu zobaczyli,z kim latają w samolocie. To była piękna impreza i przyniosła mi (i myślę, że Wam) dużo satysfakcji z jej zorganizowania. Generalnie poczuliśmy, że BF to jest to! Potem były inne imprezy, uważam, że wraz ze świetnym pokazem BF2 - chociaż zawsze może być lepiej. Generalnie od czasu, gdy na Lanie pojawiło się 6 klanów, to w ostatnim PC2006 wzięło udział bodajże 24. To świadczy o tym, że scena rozrasta się i - co mnie wcale nie dziwi - rosną Wasze wymagania.
Tom@s 15. Jak wyobrażasz sobie dalszą współpracę z portalami BFa w Polsce oraz ze sceną?
Grzegorz Myślę, że potrzebujecie następujących elementów:
- nowinek ze świata BF
- gier do recenzji nowości
- informacji prasowych
- imprez, LAN PARTY, turnieje online
- no i czasami mojej obecności na forum battlefield.pl czy bfcentral.pl
To wszystko mogę Wam dać, ale musicie mnie zrozumieć, że przesyłam Wam wszystko co mogę, ale większość i tak wyłapiecie wcześniej po ang czy od innych klanów. Tak to już jest wśród community. Co do innych powyższych obowiązków, musimy to poukładać, aby obie strony mogły spełnić oczekiwania drugiej strony. Mnie z pewnością ułatwiłoby pracę, gdyby jedna osoba z każdej strony kontaktowała się ze mną, a nie 20 osób piszących na GG, którego co raz częściej nie używam.
Tom@s 16. Co chciałbyś zmienić, aby lepiej się nam współpracowało oraz podnieść poziom polskiej sceny w BFa?
Grzegorz Aby podnieść poziom naszej współpracy - przeczytajcie powyższe punkty. Musimy ustalić następujące rzeczy (takie podsumowanie):
a) Osoby, które kontaktują się ze mną - z battlefield.pl i bfcentral.pl i ja kontaktuję się z nimi. To naprawdę ułatwi komunikację. Do nich będą kierowane wszystkie informacje, którymi mogę się podzielić na chwilę obecną.
b) Komunikacja o błędach, np. w pojawiających się patchach - z chęcią wyślę komu trzeba, to co wykryjecie i napiszecie, że jest do poprawki.
c) Plan LAN PARTY - jestem za tym, aby odbywały się 2 rocznie. Jest szansa, że znajdę na to budżet.
I generalnie na koniec. Poświęcam Wam naprawdę dużo czasu. Niestety nie jestem w stanie poświęcić Wam tyle czasu ile byście chcieli, gdyż koncentrujemy nasze działania na tytułach, które mają swoją premierę i wokół których jest najwięcej pracy (z racji rozmaitych projektów). Zrobię jednak wszystko abyście odbudowali wiarę w produkty EA. Pamiętajcie, że my możemy tylko przekazać wasze sugestie wyżej - ja ani nikt od nas nie pisze patchy. Zatem - trochę mnie to dziwi, że niektórzy utożsamiają EA POLSKA z faktem, że patch 1.2,3 czy 4 jest zabugowany.
Dziękuję za wywiad!