Aktualności

Lailonn: Witam. Możesz nam coś powiedzieć o waszym zespole? Ilu ludzi bierze udział w pracach nad First Strike?
FSDev| xEROhOUR: Ekipa First Strike powstała we wrześniu 2005 roku. Aktualnie składa się z ponad 20 osób. Od dźwiękowców przez programistów i grafików do miłośników Gwiezdnych Wojen włącznie. Mamy bardzo ciężko pracujący i nowatorski zespół.

Lailonn: Przenieśliście prace na Battlefield 2142. Inne zespoły moderskie wciąż pracują na Battlefield 2. Dlaczego dokonaliście tej zmiany? Jakie macie korzyści z "przeprowadzki"?
FSDev| Rybot: Głównym powodem przeniesienia prac na Battlefield 2142 była możliwość tworzenia własnych animacji pojazdów. To dla nas wielka pomoc, ponieważ nie bylibyśmy w stanie zrobić odpowiednich animacji chodzenia AT-ST czy AT-AT w Battlefield 2. Również tryb Tytana jest dla nas bardzo przydatny, ponieważ planujemy dodać do gry wielkie statki flagowe.

Lailonn: Jakie tereny działań zostaną dodane do First Strike? Czy będziemy mieli możliwość stoczenia walk w charakterystycznych dla Gwiezdnych Wojen miejscach?
FSDev| Svenstaro: Od początku First Strike miało dostarczać najbardziej autentycznych przeżyć z uniwersum Gwiezdnych Wojen jak to możliwe. Dlatego odtworzymy epickie walki jak na przykład na Endor gdzie gracz pośrodku gęstego lasu wciągnięty zostaje w zacięte starcia, atak na Hoth z wielkimi AT-AT oraz szybkimi AT-ST czy też rebelianckimi śnieżnymi ścigaczami przecinającymi powietrze. Zaprezentujemy również atak na Imperialną Gwiazdę śmierci gdzie gracze będą próbować umieścić bombę protonową w wentylacji stacji podczas ciągłych ataków myśliwców TIE oraz ostrzałów z turbo-laserów. To tylko fragment tego, co zostanie zaprezentowane w First Strike.

Lailonn: W fabule First Strike możemy przeczytać, że Jedi wyginęli. Myślę, że nie tylko dla mnie świat Gwiezdnych Wojen jest tak fascynujący między innymi ze względu na Moc oraz jej wojowników. Dlaczego postanowiliście wyciąć ten element z gry? A może planujecie dodanie go w przyszłości?
FSDev| HaVoC: Jest wiele gier, w których możesz pokierować Jedi ale nie o tym ma być First Strike. First Strike stara się uchwycić walkę zwykłych żołnierzy z Imperium aby nie zdobyło głównej siedziby rebelii czy też obronę gwiezdnego niszczyciela przed inwazją rebeliantów. Mając swój vibro-miecz oraz karabin, bez żadnych mocy, które mogłyby cię wyciągnąć z tej sytuacji. Dlatego w tym momencie nie przewidujemy dodawania Jedi ani też Mocy.

Lailonn: Prawie każdy mod ogranicza rolę komendanta. Jak będzie w przypadku First Strike? Czy planujecie coś nowego dla tej funkcji?
FSDev| rybot: Ciężko powiedzieć jakie komendant będzie posiadał możliwości ponieważ ciągle się nad tym zastanawiamy. Pracujemy nad kilkoma pomysłami ale wciąż to nic finalnego. Im bliżej do daty wydania tym więcej czasu będziemy mieli, aby usiąść i pomyśleć, jakie funkcje rozwiną rozgrywkę i sprawią, że dowodzenie będzie interesujące.

Lailonn: Na różnych forach można przeczytać opinie na temat modów, że chociaż wyglądają świetnie i oferują wiele map, pojazdów, broni to wciąż są Battlefieldem. Czy szykujecie jakieś zmiany w rozgrywce aby First Strike był unikalną grą?
FSDev| Bandu: Oczywiście. Staramy się stworzyć coś świeżego. Skupiamy się na rozgrywce drużynowej, jednak nie chcemy by była wymuszana na graczach. Staramy się by gracze współpracowali ze sobą nawet, jeśli są tego nieświadomi. Testujemy te mechanikę od około 2 miesięcy i daje świetne rezultaty. Jeśli chcecie poznać szczegóły to obserwujcie nasza stronę.

Lailonn: świat Gwiezdnych Wojen to również wspaniałe kosmiczne walki. Czego mogą się spodziewać piloci po First Strike? Czy podjęto już jakieś decyzje w tej sprawie?
FSDev| xEROhOUR: Mamy kilka świetnych scenariuszy rozgrywanych w kosmosie. Jedynym limitem są ograniczenia silnika gry, szczególnie elementy niepotrzebnie zakodowane w BF2142. Mamy jednak doskonałe mapy i statki w trakcie tworzenia jak na przykład Mon Calamari Home One. Corellian Corvette and the Victory Star Destroyer. Będą jak autentyczne włącznie z wnętrzem. Jeśli chodzi o pilotów to nasz koder FSDev| Woodrow oraz FSDev| GoldenDragon stworzyli bardzo funkcjonalne maszyny Rebelii i Imperium. W bombowcu TIE na przykład jest zarówno miejsce dla pilota jak i strzelca

Lailonn: First Strike zajął 3 miejsce w MOTY2006 w kategorii najbardziej oczekiwany mod. Spodziewaliście się tego wyróżnienia? Czy uważacie, że dzięki temu łatwiej będzie wam trafić do graczy?
FSDev| Bandu: Osobiście liczyłem na pierwszą dziesiątkę. Trzecie miejsce to spore zaskoczenie, zwłaszcza, że jest wiele dobrych modów z utalentowanymi twórcami. Wygrana na pewno zwróciła uwagę graczy. Po jej zdobyciu około 50 osób dodało First Strike do "obserwowanych" na Moddb. EA powinno spodziewać się zwiększenia sprzedaży gdy go wydamy! Straciliśmy już rachubę ilu ludzi mówiło, że kupi Battlefield 2142 tylko dla First Strike! Nagroda nam pomogła i chcielibyśmy za to podziękować ludziom z Moddb.

Lailonn: Wydano już kilka dobrych modyfikacji jednak tylko niewielka część graczy postanowiła je ściągnąć a jeszcze mniejsza wciąż w nie gra. Co według was jest tego przyczyną?
FSDev| Bandu: Bez wiedzy, które mody masz na myśli nie jestem w stanie skomentować tej opinii. Nawet jeśli wiem, o które mody ci chodzi to nie uważam by publiczny wywiad był dobrym miejscem na krytykowanie czyjejś pracy. Osobiście ściągnąłem Point of Existence i spodobał mi się na tyle, że gram do dzisiaj. Większość modów dotyczy I lub II wojny światowej a jako, że nie można grać w więcej jak 1 na raz to może ludzie wybierają ten, który oferuje najwięcej?. Mam nadzieję, że modyfikacji o Gwiezdnych Wojnach się to nie przytrafi.

Lailonn: Czy First Strike będzie posiadał system unlocków bądź statystyk? Jakie będą tryby gry? Szykujecie coś specjalnego?
FSDev| Bandu: Przyjrzymy się tym aspektom po wydaniu kilku pierwszych wersji.

Lailonn: Co jest największym problemem w tworzeniu First Strike?
FSDev| Bandu: Największym wyzwaniem jest stworzenie moda o Gwiezdnych Wojnach zachowując balans między grywalnością a realiami uniwersum. Chociaż grywalność jest dla nas priorytetem to staramy się stworzyć wszystko jak najbardziej zgodne ze światem Gwiezdnych Wojen, włącznie z detalami. Zdarzało się, że trzymanie się zgodnie z realiami uniwersum szkodziło rozgrywce, dlatego musieliśmy się mocno postarać by znaleźć kompromis. To ciężkie zadanie. Jak pewnie wiecie żadne inne uniwersum nie ma fanów tak wymagających(włącznie ze mną!). Zauważyłem, że trudno mi usiąść i oglądnąć film o Gwiezdnych Wojnach!...Jestem zbyt zajęty analizowaniem każdego fragmentu i elementu świata. Podsumowując, staramy się stworzyć jak najdokładniejsze i najbardziej grywalne dzieło wzorowane na produkcji George'a Lucas'a.

Lailonn: Jak będzie wyglądać pierwsza wersja? Czy wiecie już ile będzie zawierać map i trybów gry? Wiem, że wszyscy są tego ciekawi, dlatego muszę spytać ;> Kiedy możemy oczekiwać wydania First Strike?
FSDev| Bandu: Aktualnie pracujemy nad sześcioma mapami. Trzema naziemnymi w tym Endor oraz Hoth i trzema kosmicznymi jak Trench Run. Każda z tych map będzie unikalna. Testy przebiegają bardzo sprawnie a codziennie opracowywane są nowe elementy. Jako zespół pracujący za darmo nie możemy być pewni w 100% co do daty wydania ale nie powinno to potrwać zbyt długo.

Dodaj komentarz

Aby komentować musisz być zalogowany. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się!